• Egy bolond százat csinál?

    Hírek - 5 éve

    Írta: Nádori Gergely

    tm turaEgy bolond százat csinál - ez jutott eszembe miközben részt vettem Turán az ott rendezett IKT délutánon. A környező iskolákból érkeztek pedagógusok szép számmal, hogy meghallgassák két projekt rövid beszámolóját és az azt követő teachmeetet (tényleg kellene már valami jó magyar név ennek...). A délután házigazdája, szervezője, motorja Benedekné Fekete hajnalka volt, aki már többször szerepelt itt a TanárBlog hasábjain is. A cím is rá utal, hiszen látványos volt, hogy az ő lelkesedése milyen fertőző lett az iskolájában. A két projekt is izgalmas volt, Hajni számolt be arról, hogy miként használják a pályázaton nyert tableteket (sokféleképpen és kihasználva, hogy mobil eszközökről van szó, minél többet viszik ki az osztályteremből), Kovács Zsolt pedig a galgamácsai 1:1 programról beszélt. A Microsoft támogatásával kapott egy hatodik osztály minden tagja hibrid gépet (tablet és laptop) és ezek október óta használatban is vannak. Zsolt elmondása szerint az út amin járnak rögös, de a pozitív élmények kárpótolnak mindenért. Az előadások után következett a teachmeet és nekem bizony PiL Akadémia déjá vu élményem volt.

    Bővebben...

  • Zombi földrajz

    Internet a tanórán - 5 éve

    Írta: Nádori Gergely

    zombiebasedPár hónapja írtunk a Prométeusz társaságról, arról a kísérletről, ahol egy történetbe ágyazva próbáltam meg fizikát tanítani (ITT VANNAK a cikkek róla). Azután néztem körbe, hogy vajon van-e más is, aki hasonlóval próbálkozott és így találtam rá a Zombi alapú tanulás oldalára (ITT TALÁLHATÓ). David Hunter amerikai földrajztanár találta ki, hogy a a földrajzot egy zombitámadáson kerestül tanítja meg. A diákoknak ki kell találniuk, hogy hol építsék fel a bázisukat (ehhez meg kell határozniuk a megfelelő helyet), táplálékról, közlekedésről kell gondoskodniuk, mindeközben az alapvető földrajzi fogalmakat ismerik meg a térképezéstől a talaj felépítésén át a folyók tulajdonságaiig. A letölthető mintalecke azzal foglalkozik, hogy mi is a földrajz és mit is csinálnak a geográfusok.

    Bővebben...

  • A Prométeusz Társaság - természettudomány történeteken keresztül 3. rész

    21. századi tanár - 5 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Prometeusz tarsasagAz előző két cikkünkben (itt és itt) bemutattuk, miként tanultak a diákok egy történeten keresztül az energia fogalmáról. A befejező részben a munkájuk értékeléséről és a projekt tapasztalatiról lesz szó. Tanultak egyáltalán? Többet vagy kevesebbet? Növelte a motivációjukat a játékos keret? Megpróbáltuk alaposan kideríteni. Végezetül arról is szó lesz, hogy tanárként milyen volt végig csinálni ezt a harminc órát kitevő projektet.

    Bővebben...

  • A Prométeusz Társaság - természettudomány történeteken keresztül 1. rész

    21. századi tanár - 5 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Prometeusz tarsasagAz elmúlt három hétben diákjaimmal különleges módon dolgoztuk fel az energia témakörét. A célom az volt, hogy a diákok találják érdekesnek az anyagot, saját kíváncsiságuk mozgassa őket. Végül olyan rendszerben tanultak, ahol nem volt dolgozat, nem volt megadott tananyag és a projekt során nyomozniuk is kellett egy titkos társaság után. Három részben mutatom be, hogyan is zajlott az egész, az első részben bemutatom a kerettörténetet, a másodikban a tanulás rendszerét és a felhasznált eszközöket, az utolsóban pedig a projekt eredményeiről számolok be.

    Bővebben...