Handorino - gamification kicsiknek
Internet a tanórás - 2013. június 6.
Többen megosztották ismerőseink közül is Facebook-on az új magyar fejlesztés hírét, amely egy kicsiknek (6-8 év között) szánt fejlesztő játékról, a Handorino-ról szólt (ITT TALÁLHATÓ). Ma aztán levelet is kaptunk a fejlesztő cégtől, ezért úgy gondoltuk, hogy megnézzük, milyen. Különösen fontos ez azért, mert a felhasználók visszajelzései, illetve a lejátszott játékok alapján kívánják fejleszteni a játékot. Mivel a célkorosztály tekintetében jól el vagyunk itthon látva, nekiláttunk a játéknak. Azt kell mondanom, hogy 7 éves kisfiam szívesen játszott vele, érdekelték a feladatok, de aztán gyorsan elunta, mert nem volt elég érdekes kihívás. Részletek a lapozás után.
Először a regisztráció és a belépés (jelszó) keltette fel érdeklődésünket, mivel ábrákat rakhatunk egymás mellé, így a gyerekek is be tudnak lépni, nem kell hozzá olvasni tudni. Ez valóban kreatív és tetszetős. A gond az, hogy olvasni nem is, angolul feltétlenül tudni kell, mert a játék angolul kommunikál. Ám ez csak először kérdés, mivel másodszor már kiigazodik a gyerek a játékon és emlékszik a feladatokra.
A feladatok eléggé szórakoztatóak ahhoz, hogy egy 6 éves gyereket lekössenek, még másodszor is szívesen megcsinálta, de aztán - lássuk be - unalmas lesz. Az, hogy a nagy cseresznye jelenti a feladatokat, egy idő után kiderül, valamint az is, hogy menekülni kell a szellemek elől. A szellemek nem nyírnak ki minket, ami kedves - csupán a kiindulópontra kell visszamennünk.
Sajnos a játék jelenlegi fejlettségi szintjén csak ennyit tudunk írni, kb. 15 feladat angolul, amit gyerekek szívesen csinálgatnak. Érdeklődve várjuk a jövőbeni fejlesztéseket, amelyek révén valóban komplex, oktatást segítő játék válhat a Handorino. Akár még magyarul is :)