Az AI és az elpárolgó tudás esete
21. századi tanár - 6 napja
Manapság egyre többet hallunk arról, hogy az AI, például a ChatGPT, hogyan forradalmasíthatja az oktatást. Sokak szerint ezek az eszközök fantasztikus társak lehetnek: segítenek ötletelni, vagy éppen egy nehéz matekfeladat megoldásában. Mégis, sok tanár panaszkodik, hogy a diákok nem igazán tudják, hogyan javítsanak az AI által gyártott tartalmakon, és gyakran nem veszik észre, hol ér véget az AI „munkája” és hol kezdődik az ő saját felelősségük. (A legújabb verziója az AI használatának angol esszé megírásakor: magyarul megírni az esszét, majd angolra fordíttatni AI-val. Végül az elkészült angol esszét beadni, AInt saját írást. Ha megkérdik: Te írtad? - lehet igennel felelni. És ha azt kérdik: Használtál AI-t az esszé megírásához? - szintén joggal mondjuk, hogy nem, hiszen csak a fordításához használtuk). Az alábbi cikkben egy kutatást mutatunk be, ahol AI nélkül, illetve AI-val tanultak matematikát középiskolások, majd összehasonlították az eredményeiket egy dolgozatban. Kiderült, hogy az AI-val támogatott tanulás sokkal hatékonyabb ... amíg egyszer csak nem az. Hasznos információk következnek azoknak, akik használnak, vagy szeretnének használni AI-t az iskolában!