• AI generálta a képet, vagy sem? Itt egy remek játék, a sok kacagás garantált

    Internet a tanórán - 3 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Remek kis játékot ajánlunk ma, amely ráadásul vicces is, és remek időtöltés - akár ahhoz is, hogy bevezessük a diákokat a mesterséges intelligencia világában. Külön izgalmas, hogy versenyt is lehet indítani, mert pontokat kapunk a helyesen felismert képekért. A játék egyszerű; nem kell mást tennünk, mint 4 képből kiválasztani, hogy melyiket generálta AI. Összesen 4 életünk van, és a pontokat végül vicces megosztani. A lapozás után mutatjuk a linket.

    Bővebben...

  • Heritage Quest AR ingyenes digitális történelmi mobiljáték

    - 4 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Jó hír érkezett a MotiMore-tól :). Elkészült a digitális, történelem tanulást segítő mobiljátékunk, a Heritage Quest AR. A játék segítségével részese lehetsz egy római család történetének, életének.

    Segíts Félixnek megtalálni a gyógyszert édesapja betegségére, miközben megismered az ókori Róma mindennapjait! Az augmentált valóság segítségével a 2. század világa kel életre közvetlenül a szemed előtt. A játékban egy különleges galéria is található, amelyben számos európai múzeumi lelet 3D-s verzióban tekinthető meg. A 3D modellek lehetővé teszik, hogy közelebbről megvizsgálhasd az egyes leleteket, mintha valóban ott lennél a múzeumban – és akár „tenyerdbe is veheted őket” az AR segítségével!

    A játékot kifejezetten ajánljuk diákoknak, de történelemtanároknak és történelemrajongóknak is.

    Letöltési linkek:

    AppStore: ITT TALÁLHATÓ

    Google: INNEN TÖLTHETŐ LE

    Miután végigjátszottad a játékot, oldd meg a MotiMore oldalán regisztráció nélkül kitölthető kvízünket is, hogy még több élményben legyen részed, s hogy ellenőrizd, hogy mennyit tanultál! A kvízt itt éred el.

    A Heritage Quest AR fejlesztése 2022 őszén indult egy Erasmus+ KA2-es projekt keretében. A projektben 4 ország szakértői csapata dolgozott együtt, így a játék egy nemzetközi együttműködés eredménye. A bevont országok és szervezetek a következők: Magyarország: MotiMore – gamifikáció, Szlovákia: Impact Games – játékalapú tanulás, Szlovénia: Art Rebel 9 – vizuális storytelling, vizuális fejlesztés, Olaszország: CR Hacklab – hackathons, iskolai programok. A projekt teljes egésze alatt szoros együttműködésben álltunk a(z) UNESCO SK központjával is, akik mind módszertanilag, mind szakmailag validálták a játékot.

    Bővebben...

  • Kahoot helyett - izgalmas kvízjáték

    Internet a tanórán - 3 éve

    Írta: Prievara Tibor

    kep Megnéztem, 2014 szeptemberében írtunk először a Kahoot!-ról, ami azóta sem vesztett a népszerűségéből. Tulajdonképpen a Kahoot! a digitális oktatás kapudrogja, ami már számtalan tanárt vett rá a módszertani frissítésre. Nem véletlen, hogy gyorsan akadt sok követője, olyan oldalak, amik a kvíz formátumot teszik könnyen alkalmazhatóvá az osztályteremben. A lapozás után egy vicces, izgalmas alternatívát ajánlunk, ami - főleg a kisebbeket, de gimnazistákat is simán - nagyon szórakoztatja.

    Fontos ugyanakkor azt is megjegyeznünk, hogy -ha lehet - keressünk az alkalmazásnak értelmes helyet, teret, a tanóráinkon, ne csak azért vigyük be, hogy bevigyünk valamit.

    Bővebben...

  • Interaktív, elágazó történetek, dinamikus történetmesélés a tanórán

    Internet a tanórán - 5 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Népszerűek voltak (talán még ma is azok) a kalandkönyvek, ahol elindult a történet, és az olvasót folyamatosan döntések elé állította - választani kellett, hogyan lépjünk tovább. Az AI természetesen ezt a zsánert is felturbózta, megvalósítva azt, amit kalandkönyvek írói még csak nem is álmodhattak. Egy elágazási ponton MINDEN lehetséges válaszra végtelen számú következő lépést tud generálni, ráadásul úgy, hogy az egyes történetekhez komplex háttéranyagot gyárt (újságcikkeket, gazdasági jelentéseket, társadalmi problémák részletes leírását, és ezer más egyebet). Így egy teljes világot épít fel nekünk egy pillanat alatt, amelyben teljesen szabadon járkálhatunk, és cselekedhetünk. Angólórára kiváló, mutatjuk a lapozás után, hogy hol lehet megtalálni, és hogyan használható. Annyit elöljáróban, hogy ez valóban olyan példa, ahol egy ötlet, egy perc készülés + AI = tökéletes, innovatív angolóra :)

    Bővebben...

  • AI tanítása osztályteremben - így működik egy mesterséges intelligencia

    Tippek, trükkök - 8 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Rengeteget beszélünk a mesterséges intelligenciáról, se szeri, se száma az újabb és újabb alkalmazásoknak, de egyre többen kérdezik tőlünk is, hogy mindezt hogyan lehetne egyszerűen, szemléletesen bemutatni a diákoknak. Nos, most egy hihetetlenül egyszerűen működő megoldást mutatunk, ahol a diákok 5 perc alatt a gyakorlatban megtapasztalják, hogyan is működik egy MI, és a 'tanítása' hogyan történik. Bármilyen órán, 10 perces kiváló aktivitásnak is használható, de lehet ez az MI-vel elmélyültebb foglalkozás első lépése.

    Bővebben...

  • Interaktív videójáték karakterek építése a tanórán

    Tippek, trükkök - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    A nyelvtanulásnak is vannak unalmasabb, és érdekesebb részei. Nem mindenki szereti például az emberek külső eírását tanulni, vagy éppen a ruházatot magolni. Külön nehézség, ha olyan csoprtnak próbálod ezt tanítani, akik korban már nem annyira picik, ám a nyelvtudások nagyon alacsony. Aztán egyszer csak beesett a tökéletes megoldás. Személyre szabható, dinamikus felületen lehet karaktereket építeni, még regisztrálni sem kell hozzá, és meglepően sokoldalú.

    Bővebben...

  • Nyomozós játék kezdő angolosoknak

    Nyelvoktatás - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    Nem mindig a legbonyolultabb ötletek a legizgalmasabbak, illetve vannak olyan diákcsoportok, akik számára a nagyon összetett feladatok túlságosan nagy nehézséget okoznak. A lapozás után egy olyan ötletet mutatunk be, amely egy izgalmas, 60 percig is eltartó, nyomozós játékot tartalmaz, gyakorlatilag semmilyen komoly digitális eszköz bevonásával, mégis végig izgalmasan.

    Bővebben...

  • Felismered, hogy hol jársz? Cityguesser - nem csak földrajzórákra

    Internet a tanórán - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Remek játékot ajánlunk ma, kicsit hasonlít a GeoGuessr nevű alkalmazásra, de az sajnos fizetős lett, regisztrálni kell rá - bonyolult. A Cityguesser(ITT TALÁLHATÓ ) egy kicsit kevésbé kidolgozott, egyszerűbb, mégis remekül hazsnálható - áén nylevtanításban szoktam kommunikáció, képek leírása, történetmesélés tanítására használni. Az ötlet nem bonyolult, ledobnak a világ egyes részein (választhatsz, hogy bárhol, de lehet szűkíteni Európa vagy Amerika nagyvárosaira, valamint van híres épületek, emlékművek játékmód is. Emellett ha szeretnénk osrszágokra koncentrálni (pl. Oroszország, Ausztrália stb.), ezt is megtehetjük. Ebben a játékban nem a Google Maps alapján navigálhatunk, hanem egy videót kapunk az adott városról, és ebből kell kitalálnunk, hol járunk.

    Bővebben...

  • CityGuesser - aranybánya képleírásokhoz

    Nyelvoktatás - 3 éve

    Írta: Prievara Tibor

    A CityGuesser nevű alkalmazás (ITT TALÁLHATÓ ) nyelvtanároknak egyszerűen maga a csoda! A képleírás, vagy egy videó történetének az elmesélése, emberek leírása, éppen történő események stb. nem kis fejtörést okoz. A CityGueser megoldja. Egyrészt egy valódi játék a keret, hiszen annyi történik, hogy ledobnak a világban valahol egy városban - választhatunk, hogy hol (pl. USA, Brazília, vagy éppen egy random hely a világon bárhol), és elkezdünk virtuálisan (egy videó segítségével) sétálni ebben a városban valahol. Az élet zajlik körülöttünk, nézelődhetünk, de - abban amit mi átszottunk - gyalogosan mentünk. Eközben rengeteg dolog történik, amit mind lehet narrálni (én úgy csináltam, hogy párban dolgoztak a diákok és csak az egyik nézte a videót, és mesélte a másiknak, hogy mit lát, aztán cseréltek). A feladat szinte végig izgalmas, az, hogy titok, hogy hol járunk kellemes feszültséget ad, és végig célnyelven beszéltek, és még jól is éreztük magunkat :)

    Bővebben...

  • I'm a puzzle - azaz puzzlekészítő alkalmazás - egy pillanat alatt

    Internet a tanórán - 3 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Az I'm a puzzle (ITT TALÁLHATÓ) nevű oldal annyit tud, amennyit a címe is igér: puzzle játékokat lehet készíteni, és ezt megoszthatjuk a diákjainkkal. Ki lehet választani egy képet, és abból akár 50 darabos 'supreme' puzzle-t készíteni. A felhasználása nagyon egyszerű, saját képpel is működik, és egy linket kapunk, Remek bevezető egy témakörhöz, akár versenyre, vagy együtt, interaktív táblán megoldva.

    Bővebben...