Életrajzok multimédiás posztereken
Internet a tanórán - 2010. május 15.
A tudománytörténet egyszerre lehet izgalmas és érdekes és borzasztóan unalmas is. Ha csak záporoznak az adatok és az életrajzok, könnyen oda az izgalom és még a legnagyobb felfedezésből is csak adathalmaz lesz. ezen segíthetünk, ha egy tudományterület történetét 1:1-be tanulással dolgozzuk fel, úgy hogy minden diák a saját gépén és külön tudjon dolgozni valamilyen részfeladaton.
A Glogster Edu (ITT ÍRTUNK RÓLA) nagyszerű lehetőséget kínál arra, hogy izgalmasabbá tegyük ezt a munkát. Nincs más dolgunk, mint minden egyes diáknak megadni a felhasználónevét és jelszavát, amit a glogsterre regisztrálva kaptunk, valamint azt, hogy milyen kutatóval, vagy milyen felfedezéssel kell foglalkoznia. Érdemes megadnunk az értékelés szempontjait is, például így:
A poszter értékelésének szempontjai a következők:
- Adatgazdagság
- Több forrás használata
- Pontos forrrásmegjelölés
- Ötletesség, kreatív design
- Többféle média használata
- Tudományos pontosság
- Művészi összhatás
Ezt követően akár egész órán át hagyhatjuk a diákokat dolgozni, majd a következő napon az osztály blogjára vagy virtuális osztálytermére publikálhatjuk az elkészült műveket. Ha ezekkel kapcsolatban újabb feladatokat is adunk (például egy kérdéssort: ki volt az a tudós aki...?, akkor abban is biztosak lehetünk, hogy a többiek munkáját is elolvassák.
Tizedikes diákjaim a genetika történetét tanulva például ilyeneket készítettek: