Megjelent egy érdekes cikk a mobiltanulásról
Tippek, trükkök - 8 éve
 Czékmán Balázs kutatását ajánljuk ma minden kedves TanárBlog olvasó figyelmébe. Ahhoz, hogy megtaláljuk a digitalizáció pontos helyét a közoktatásban, fontos, hogy minél több gyakorlat, tapasztalat és tudás halmozódjon fel. Ezen az úton - véleményem szerint - a lokális, és nem a globális tudás lehet a legizgalmasabb. Ahhoz, hogy valódi változás legyen, először a változás igényének kell megfogalmazódnia, és ahhoz lehet kiválasztani a legmegfelelőbb megoldást. Érdekes lenne kipróbálni, hogy mi történne, ha az iskolákra és a tanári közösségekre bíznánk, hogy saját digitalizációs programot dolgozzanak ki, és ehhez csak segítséget, képzéseket és ajánlásokat fogalmaznánk meg állami szinten (tudom, álnaiv a feltevés, de mégis le kellett írnom). Czékmán Balázs írása (amelynek címe: Mobiltechnológia a tanórán: oktatási tartalmak, oktatást segítő digitális megoldások) egy hasznos mérföldkő és jelentés lehet ezen az úton, (IDE KATTINTVA ) érhető el. 
 Minden évben vannak jól tapintható trendek a londoni 
A NASA oldalán találhatunk egy izgalmas alkalmazást, amivel kiterjesztett valóságban csodálhatunk különféle űreszközöket. 
Szinte mindenki ismeri és szereti is a Geogebrát, ezt a remek matek programot, ami egy egyetemi szakdolgozatból nőtte ki magát világjelenséggé. Az ingyenes program nagyban megkönnyíti a matematikai szemléltetést akár függvényekről, akár geometriáról van szó. A napokban azonban a meglevők mellett három izgalmas mobilos változatára is rátaláltunk: A Geomerty Calculator (
Egyre több olyan alkalmazás van, amik lehetőséget adnak arra, hogy minden diák egyaránt részt vegyen az órai munkában. A sokat emlegetett Socrative mellett ilyen a GoSoapBox is (
Sok harc folyt azért, hogy a jelelést pontosan olyan nyelvnek ismerjék el, mint a többit. A siketek számára teljes értékű nyelv, amin minden éppúgy kifejezhető, mint a hangos nyelveken. Most megjelent egy, a tanulását segítő program, alkalmazás Mutasd! néven (
Szinte mindenki egyetért abban, hogy az értékelés a modern oktatás egyik legproblematikusabb pontja. Miközben sok szó esik a formatív értékelésről, arról, hogy milyen lényeges lenne, hogy a diákok minél gyorsabban kapjanak lényeges és érdemi visszajelzést. Arról is egyetértés van, hogy mennyire fontos a kortárs és az önértékelés. Aztán a végén valahogy maradnak a folyamat végén lezárásként értékelő (tehát szummatív) dolgozat, a többszörös választásos tesztek, jobb esetben egy párosítós feladat vagy egy keresztrejtvény.  A technika pedig pont ebben tud segíteni, sokat emlegettük már itt a Socrative nevű alkalmazást (pl. 
Itt az ősz, a legjobb kirándulós időszak. Ilyenkor a legszebb az erdő és a szerencsésebb iskolákban még arra is jut energia és pénz, hogy osztálykirándulásra menjenek a diákok. Ehhez jöhet nagyon jól az OpenMaps nevű oldal, ahonnan térképek tölthetők le (
Színezni szinte minden gyerek szeret, de a modern technikával ez az elfoglaltság még izgalmasabb lehet. A Quiver nevű mobil alkalmazás remek felhasználása a kiterjesztett valóság (AR) technológiának (




