• Okosabb vagy, mint egy AI?

    Tippek, trükkök - egy hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    kepA mesterséges intelligencia megjelenésével biztosan átrendeződik, hogy mit is kell tanítania az iskolának. Még gyorsabb lesz a képességek és ismeretek változása, alig szoktunk bele, hogy sajtósok és marketingesek helyett, már SEO specialisták és közösségi média menedzserek kellenek, mire kiderült, hogy a jövő a prompt fejlesztőké. Aztán pár hónap alatt az is kiderült, hogy a mesterséges intelligencia már most van olyan okos, hogy ez a még csak újszülött szakma már idejétmúlttá is váljon. Egy dolog azonban biztos, a tanulási képességek fejlesztése egyre fontosabb lesz. Viszont nem olyan könnyű ezeket fejleszteni, különösen nem a mesterséges intelligencia korában. Érdemes lehet a mesterséges intelligenciát is munkába állítani ebben, mutatunk rá egy ötletet.

    Bővebben...

  • Nyelvtanulás sablonokban

    Nyelvoktatás - 7 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Poller Melinda írása

    Ma már nincs, aki megkérdőjelezné a szókincstanulás kiemelkedő szerepét, ezért a nyelvtanárok folyamatosan arra törekszenek, hogy megtalálják azt a módszert, mellyel a leghatékonyabban fejleszthetik diákjaik szókincsét. Különösen az aktív szókészlet erősítése jelent kihívást, hogy folyékonyan, igényesen és változatos szókinccsel tarkítva beszéljünk. Erre pedig a sablonokban való nyelvtanulás megoldást nyújthat.

    Bővebben...

  • Digitális tanulásmódszertan - tanári kézikönyv

    Letölthető anyagok - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    kepMegint egy ígéretet teljesítünk és közreadjuk a 20 órás tanulásmódszertan kurzus tanári kézikönyvét is. Ez ugyanúgy egy OneNote füzet, de a diákoknak kiadott anyagok mellett ott találhatók (zöld színnel) a tanároknak szánt tanácsok, ötletek is. Igyekeztünk úgy összeállítani, hogy ebből bárki képes legyen megtartani a diákoknak a tanulásmódszertan kurzust. IDE KATTINTVA érhető el ez az anyag.

    Bővebben...

  • Digitális tanulásmódszertan

    Letölthető anyagok - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    képNagyon sokat ígérgettük már, hogy megosztjuk a 20 órás digitális tanulásmódszertan tananyagunkat, hogy talán itt az ideje, hogy meg is tegyük. Amit fontos elmondani, hogy az anyagot kipróbáltuk 13 évesekkel és működött. 15 fős csoportokban egy tanárral és jól működő internettel jól használható. Nálunk a gyerekek a saját laptopjaikkal dolgoztak, de ugyanúgy alkalmazható az anyag akár gépteremre is. Az anyag OneNote-ban van, az elképzelés szerint egy OneNote osztályteremben használható, de ha a diákoknak van OneDrive elérése, akkor tulajdonképpen anélkül is könnyen alkalmazható minden része. És akkor végre lássuk a medvét:

    Bővebben...

  • Digitális tanulásmódszertan - a tanmenet

    Letölthető anyagok - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    tmtPár napja beharangoztuk, hogy egy 20 órás digitális tanulásmódszertan tananyagot teszünk közzé hamarosan. Elsőként azt mutatjuk be, hogy miről is van szó az anyagban, vagyis a tanmenetet tesszük közzé. Elöljáróban annyit, hogy ez az anyag középiskolásoknak készült (egészen pontosan egy hatosztályos gimnázium 7.-es diákjainak), de kisebb átalakításokkal könnyen használható kisebbeknél és nagyobbaknál is. A digitális tanulásmódszertanból itt a hangsúly inkább a digitálison van, azaz a kurzus célja elsődlegesen az, hogy bemutassa, miként lehet a digitális eszközöket tanulásra használni. Ettől függetlenül is érdemes tehát a tanulás mikéntjével, technikáival foglalkozni. A 20 óra tematikája a következő:

    Bővebben...

  • Tanulásmódszertan digitálisan

    21. századi tanár - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    asztalMiközben lassan a csapból is az folyik, hogy vajon kell-e számítógép az iskolába és ha kell, akkor milyen, mennyi és hogyan (itt volt szó erről a TanárBlogon), de arról jóval kevesebbet beszélünk, hogy vajon hogyan kell tanulni a digitális eszközökkel. A 90-es években az közoktatásban megjelent a tanulás tanítása, a tanulásmódszertan, elsősorban Oroszlány Péter úttörő munkásságának köszönhetően. Azóta nagyon sokat változott a tanulási környezet,lehet, hogy érdemes lenne a tanulásmódszertant magát is idomítani hozzá. Nem csak arról van szó, hogy meg kell tanítani az új eszközök használatát (arról is), hanem arról is, hogy a digitális eszközök új tanulási lehetőségeket nyitnak meg.

    Bővebben...