• Én is tudok rajzolni végre! Itt az AutoDraw és megváltoztatja az életed

    Internet a tanórán - 4 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    A fejlődést nem lehet megállítani, az az érzése az embernek, hogy egyre gyorsabban jönnek ki egyre összetettebb, a problémákra mégis egyszerűbb válaszokat adó alkalmazások, ötletek. Az AutoDraw ( ITT TALÁLHATÓ ) remek példája mindennek. Az oldalra kattintva nem kell mást tennünk, mint elkezdeni valamit rajzolni, amit a program megtippel, majd sokkal szebb, kidolgozottabb verzióban felkínálja. Aki ült már végig alsós rajzórákat úgy, hogy folyamatosan frusztrálta saját tehetségtelensége (ahogy ezt e sorok írója is sokszor átélte), különös szabadságot ad az érzés, hogy egyrészt azért fel lehet ismerni nagyjából, amit rajzolni szeretne, másrészt a gondolataiban létező szép rajznak digitális papíron is lesz lenyomata. Jogosan vethetjük fel, hogy az AutoDraw a kézzel rajzolás Instagram filtere, mégis jólesik. és órán egy interaktív táblával az Activity-nek új dimenziót adhat.

    Bővebben...

  • Mi van, ha nincs net és játszanánk a szünetben?

    Tippek, trükkök - 5 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    A következő, a lapozás után látható látható remek ötletért Siposs Mátyás 10.C osztályos tanulónak tartozom köszönettel. Az történt, hogy nem volt olyan wi-fi, amire rácsatlakozhattak volna, ezért az internet hiányából készítettek kreatívan egy ketten játszható játékot. Az ötlet egyébként roppant egyszerű: internetkapcsolat nélkül indítsunk el a telefonunkon két böngészőablakot. A Google internet hiányában egy egyszerű, dinós játékkal édesíti meg a keserű pirulát. Amennyiben - ahogy fentebb is említettük, két böngészőt nyitunk meg, akkor a játékkal máris ketten, egymás ellen tudunk játszani. Azt hiszem, erre mondják, hogy egyszerű, de nagyszerű. És a lapozás után pedig jöjjön a képernyőkép a játékról!

    Bővebben...

  • Szerkesztés játékban

    Internet a tanórán - 5 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    euclideaRemek játék az Euclidea, ami weben és mobiltelefonon is játszható (ITT AZ OLDALA). Mint a név is utal rá, szerkesztenünk kell, mégpedig euklidészi módon. Nem csak a feladatok adottak, hanem az is, hogy hány lépésből kell megoldanunk őket. Az egyszerű dolgoktól, mint a szögfelezés a kifejezetten összetettekig lépkedhetünk előre. Ahhoz képest, hogy annak idején nagyon nem kedveltem a geometriát, most egy délutánt eltöltöttem vele és biztos vagyok benne, hogy sok diák is így lesz vele. Remek lehet szorgalmi feladatnak vagy akár időkitöltőnek, ha valaki gyorsabban végezne, mint a többiek.

    Bővebben...

  • Játékok a tanuláshoz

    Letölthető anyagok - 5 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    gamesforchangeMa már senki nem vitatja, hogy a játék nagyon hatékony motivációs eszköz lehet. Szerencsére, már nem nagyon hallani olyat, hogy ez iskola, ide nem játszani, hanem tanulni járunk. Kutatások bizonyítják, hogy az egyik leghatékonyabb módszer a játékos tanulás, ami jelentheti a játékhelyzet egyes elemeinek beemelését a tanításba vagy akár konkrét játékok használatát is. Ez utóbbioz ad segítséget a Games for Change nevű oldal (IDE KATTINTVA), ahol olyan játékokat találhatunk, amik valami többet szeretnének a puszta szórakoztatásnál. Vannak társadalmi kérdésekkel, környezeti problémákkal, egészségtudatossággal kapcsolatos játékok, mindegyikről rövid ismertető is olvasható. Sajnos, a játékok angolul vannak, de a felsőbb éveseknél ez már nem lehet akadály.

    Bővebben...

  • Sok segítség nyelvtanároknak

    Angolos ötletekX - 6 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    logoKellene gyorsan valami jópofa, amit bevihetnék az órára! - nincs az a tanár, aki ne gondolt volna már erre, néha percekkel a becsöngetés előtt. Láthatóan így voltak ezzel a Tools for Educators oldal megalkotói is (ITT TALÁLHATÓ), akik olyan eszközt adnak, amivel pilanatok alatt készíthető jópofa játék, rejtvény, feladat. Az oldalon megadott mintákat tölthetünk meg tartalommal és így készülhet keresztrejtvény, labirintus, táblás játék, Bingó vagy éppen szókereső az általunk választott témában, szavakkal. Semmi nagyon nagyra nem kell gondolni, nem ma gyerek ez az oldal, de megbízhatóan és jól működik.

    Bővebben...

  • Quizlet versenyben

    Nyelvoktatás - 8 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    quizlet liveSúlyos mulasztásunkat pótoljuk, hiszen nem írtunk még a Quizlet remek új játékáról, a Quizlet Live nevűről. A Quizletet talán senkinek nem kell bemutatni (de ha mégis, akkor ITT MEGTETTÜK), nagyszerű szókártya alkalmazásról van szó, amivel fejleszthetjük a szókincset, de tanulhatunk definíciókat, évszámokat is. Az oldalon eddig is voltak játékok, de most egy kooperatív változat is felkerült. Ha a Live-ot választjuk tanárként megjelenik egy szám, ezt kell a diákoknak megadniuk, miután a telefonjukon vagy laptopjukon elmentek quizlet.live oldalra. Ha elindítjuk a játékot a rendszer 4 fős csapatokba sorolja a diákokat, akiknek párosítaniuk kell a kártyák két oldalát. Amelyik csapat előbb van meg 12-vel, az nyert, de ha csak egy hibájuk is van, lenullázódik az addigi eredményük. Tapasztalatból mondhatom, hogy hihetetlen aktivitást képes kiváltani ez a játék.

    Bővebben...

  • Ideghálózatosdi

    Termtudos ötletek - 8 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    neuronifyAz idegrendszer működése nem tartozik a könnyen tanítható dolgok közé. Hatalmas leegyszerűsítésekkel kell élnünk, de még így sem könnyű feltétlenül megértni azt, hogy miként lesz pár idegsejt kapcsolatából komplex viselkedés. Ebben segíthet a remek Neuronify nevű játék. (ITT TALÁLHATÓ) Klasszikus értelemben nem is játék, bár vannak benne teljesítendő feladatok, küldetések, sokkal inkább egy remek ideghálózat-szimuláció, ami segít megérteni, miként is működik az idegrendszer.

    Bővebben...

  • Vicces vaktérképes játék

    Internet a tanórán - 9 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    A Matador Network (ITT TALÁLHATÓ ) érdekes játékot fejlesztett, amelyben országok körvonalai alapján kell felismernünk, hogy hol is járunk. Miután találgattunk, további érdekes információkat kapunk az országokról (igaz, hogy angolul). Akár angolórán is érdekes feladat lehet, ismétlésnek, vagy rövid levezető játéknak is kitűnő.

    Bővebben...

  • Vetélkedő, gyorsan, könnyen

    Internet a tanórán - 9 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    flipquizA diákok szeretnek játszani, gyakran még az sem tűnik fel nekik, ha közben tanulniuk is kell. Erre az alapgondolatra épít a FlipQuiz nevű oldal, ahol a korábban a tévében látható Mindent vagy semmit mintájára készíthetünk játékot (IDE KATTINTVA). Témakörök vannak, azokban különböző pontértékű kérdések. A diákok választanak egy témakört, megkapják a kérdést és felelnek rá, ugyan látszik a válasz is, de azt, hogy az ő válaszuk helyes olt-e (így plusz vagy mínusz pontot érdemelnek-e) már a tanár döntheti el. A égén persze az nyer, aki a legtöbb pontot gyűjtötte.

    Bővebben...

  • Pénzügyi fitnesz angolul

    Nyelvoktatás - 10 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    fffl Mióta piacgazdaság van nálunk is, felértékelődnek a pénzügyi ismeretek is. Én mindig meglepődöm, hogy gimnazista diákok mennyire nincsenek néha képben az alapvető pénzügyi folyamatokkal. Ezért is lehet érdekes az az interaktív, négy szinten játszható pénzügyi fitnesz teszt (ITT TALÁLHATÓ ), ami pont ebben segít. Mivel nyelvórán használtuk ezeket, nagyon jól jött, hogy összesen négy korcsoportnak készülnek feladatok, és a kisebbeknek még játékosabb. A szavak, mint rövidtávú befektetés, vagy éppen részvény ugyanakkor fontosak és hasznosak is lehetnek. Szerencsére nincs időkorlát, azaz lehetőség van akár szótárazni, akár az internetet böngészni egy kicsit a megoldások megadása előtt.

    Bővebben...