Power League - globális problémák
Internet a tanórán - 2011. április 8.
Nem tudom, hogy írtunk-e már a Power League alkalmazásról (ITT VAN), ha nem, akkor igazán kellett volna. Nagyszerű kis eszközről van szó: a ligában különböző dolgokat versenyeztethetünk egymással. A játékosok párokban kapják a versenyző dolgokat és el kell dönteniük, hogy melyik a jobb. Ebből azután a a program egy listát készít, minél többször aratott egy dolog győzelmet, annál magasabbra kerül a rangsorban.
Talán nem egyértelmű, hogy mi mindenre jó az egész, pedig nagyon sok mindenre használhatjuk fel. Ez liga például a globális problémákról szól (IDE KATTINTVA TALÁLHATÓ a használatához a jelszó: globalis). Ennek a témakörnek a feldolgozásánál rögtön a kezdéskor, mielőtt a részleteket megismerhették volna odaültethetjük a diákokat, hogy nyomkodják egy kicsit a Ligát, majd kezdhetjük a témát azzal, hogy megnézzük, milyen sorrendet alakított ki az osztály, mit gondolnak fontos, lényeges problémának. Miután a részleteket is megtanulták, érdemes újra megcsinálni velük, majd megtárgyalni, miként változott a véleményük és ennek mi lehet az oka.
Annyi szépséghibája van a dolognak, hogy a használatához regisztrálni kell, de ennyit megér az egész.
Természetesen nem csak a Földet fenyegető borzalmakat versenyeztethetjük, hanem
- világörökségi helyszíneket (melyik fontosabb)
- történelmi személyeket (kinek volt nagyobb hatása)
- regényhősöket (ki szeretnél inkább lenni)
- verseket (melyik szebb)
- írókat (ki írt jobbat)
- történelmi eseményeket (melyik volt jelentősebb)
- műfordításokat (egy vers pl. az Odi et amo különböző fordításait)
A lehetőségek tényleg határtalanok.