Egy anyag háromféleképpen
Tippek, trükkök - 2 hónapja
Mindenki tudja, hogy milyen jó dolog a tantárgyak közötti megközelítés és azt is, hogy milyen jó, ha egy anyagot többféleképpen lehet bemutatni a diákoknak. Azonban azzal is tisztában lehetünk, hogy ilyet csinálni sokszoros munka. Ha egy tanórára rendesen felkészülni körülbelül annyi idő, mint azt megtartani, akkor egy differenciált, multidiszciplináris órára előkészülni legalább háromszor annyi. Minden segítség jól jöhet, ez esetben az AI-é is.
Sokszor kapjuk meg képzéseken azt a kérdést, hogy VALÓJÁBAN hogyan segít az AI a diákoknak, ehhez nbéha az is társul, hogy a mesterséges intelligenciát úgyis csak a csalásra használják, inkább azt kellene kitalálni, hogyan lehetne kikerülni teljesen a beépüléést az oktatásba. Mivek folyamatosan, és többféle kontelxtusban is használunk a diákjaimmal AI eszközöket, bebizonyosodott, hogy azért vannak olyan helyzetek, amikor igenis hasznosak tudnak lenni. Adott volt egy egyedi helyzet, egy olyan diákkal, aki sikeres sportolóként napi 5-6 óra edzés mellett gyakorlatilag csak az otthon, iskola és az edzés közötti utazás alatt tudott tanulni (ha nem este 10-kor szerette volna elkezdeni). Leültünk, és kitaláltunk egy olyan módszert, amely AI segítségével képes nagyrészt megoldani a problémáit. A lapozás után részletesen bemutatjuk, hogy mit is találtunk ki, és hogy működött.
Egyre többen és és többet beszélünk arról, hogy alapvetően változik - egyre gyorsuló ütemben - a diákjaink működése, egyre kevésbé képesek hosszabb ideig figyelni, küzddeni, kitartóan dolgozni egy cél elérése érdekében, illetve egyre többször és erősebben érződik az az 'intellektuális restség', ami a már a TanárBlogon is megénekelt 'feladás kultúrájának' kialakulásához vezet(ett). Ebben a helyzetben erősen felértékelődnek azok a tanulásmódszertani ötletek, gyűjtemények, amelyek akár scak ideiglenesen, vagy 'tünetileg' segítenek ezt a heyzetet kezelni. Ebben a cikkben egy egészen jól szerkesztett, esztétikusan kivitelezett, érthetően strukturált gyűjteményt mutatunk be, ahol évfolyamokra lebontva találhatunk elég sok tanulámódszertani ötletet, tippet. Érdemes végigkattintani őket!
Ma már nincs, aki megkérdőjelezné a szókincstanulás kiemelkedő szerepét, ezért a nyelvtanárok folyamatosan arra törekszenek, hogy megtalálják azt a módszert, mellyel a leghatékonyabban fejleszthetik diákjaik szókincsét. Különösen az aktív szókészlet erősítése jelent kihívást, hogy folyékonyan, igényesen és változatos szókinccsel tarkítva beszéljünk. Erre pedig a sablonokban való nyelvtanulás megoldást nyújthat. 




