Színhidrogén nevezéktan program
Internet a tanórán - 3 hónapja
Emlegettük már, hogy az AI azért is hihetetlen segítség egy tanárnak, mert ezzel olyan programokat is elkészíthet, amik az álmaiban szerepelnek. Így nyáron készülve a jövő évi óráimra realizáltam, hogy szerves kémiát is kell tanítanom majd. A szénhidrogének elnevezése, bár nem a kémiai gondolkodás kulcseleme, de mégis, azt gondolom érdemes lehet vele foglalkozni. Egyfelől könnyen tud sikerélményt adni még olyan gyerekeknek is, akik amúgy szenvednek a kémiával, másrészt a természettudományos gondolkodás egyik fontos része az a típusú rendszeralkotás, ami ebben megjelenik, harmadrészt pedig maga az elnevezés módszere az algoritmikus gondolkodást is fejleszti. Arra gondoltam, hogy jó lenne egy olyan program, ami véletlenszerűen kiad egy molekulát és azt kell elneveznie a diáknak. Igazi ChatGPT-nek való feladat.
Készüljünk együtt a középiskolába! Közelednek a középiskolai felvételik, és akár 4, akár 6 osztályos iskola a cél, igen komolyan kell venni a felkészülést a megmérettetésre. Tanuljunk együtt, hogy ez a folyamat ne a stresszről, tanácstalanságról és kétségbeesésről szóljon, hanem a pontos, tematikus és céltudatos felkészülés nyugalmában átélt egészséges izgalomról!
A
Nemrég hallottunk először a Zanza.tv nevű (
Térképek, feladatok az általános iskolai irodalom tananyaghoz. Bármely interaktív táblán használható, de interaktív tábla nélkül, egyszerűen kivetítve is felhasználható a tanórákon. Az interaktív oktatóanyagok akár óravázlatokként is segíthetik a tanórák szervezését. Olyan új oldalakat, felületeket is tartalmaznak, amelyek a tantárgyblokkos oktatás keretein belül (komprehenzív oktatás) kitekintést adhatnak, és felmutathatják az összefüggéseket és párhuzamokat más tudományterületekkel is. Az Interaktív oktatóanyagok gazdag tartalma megsokszorozza a térképek felhasználási lehetőségeit: segítségükkel számtalan új, egyedi térkép alakítható ki. Az irodalmi oktatóanyag az interaktív információközlés mellett kreatív feladatokkal is segíti a hatékony oktatást.
Térképek, feladatok az általános iskolai irodalom tananyaghoz. Bármely interaktív táblán használható, de interaktív tábla nélkül, egyszerűen kivetítve is felhasználható a tanórákon. Az interaktív oktatóanyagok akár óravázlatokként is segíthetik a tanórák szervezését. Olyan új oldalakat, felületeket is tartalmaznak, amelyek a tantárgyblokkos oktatás keretein belül (komprehenzív oktatás) kitekintést adhatnak, és felmutathatják az összefüggéseket és párhuzamokat más tudományterületekkel is. Az Interaktív oktatóanyagok gazdag tartalma megsokszorozza a térképek felhasználási lehetőségeit: segítségükkel számtalan új, egyedi térkép alakítható ki. Az irodalmi oktatóanyag az interaktív információközlés mellett kreatív feladatokkal is segíti a hatékony oktatást.


A Cartographia Tankönyvkiadó új interaktív tanári oktatóanyagai lehetőséget teremtenek a történelmi helyszínek, események, jelenségek folyamatának megismerésére, emellett megkönnyítik és segítik az atlaszhasználatot is. A számítógépes technika segítségével a térképelemek „megmozgathatók”, a történelem számára fontos objektumok szétválaszthatók. A térképek a szaktanár elképzeléseinek megfelelően építhetők fel.
A Cartographia Tankönyvkiadó új interaktív tanári oktatóanyagai lehetőséget teremtenek a történelmi helyszínek, események, jelenségek folyamatának megismerésére, emellett megkönnyítik és segítik az atlaszhasználatot is. A számítógépes technika segítségével a térképelemek „megmozgathatók”, a történelem számára fontos objektumok szétválaszthatók. A térképek a szaktanár elképzeléseinek megfelelően építhetők fel.




