Diák portfólió

21. századi tanár - 2016. szeptember 12.

Írta: Nádori Gergely

seesawFeleteszem jelenleg a közoktatásban dolgozóknak nem a portfólió a kedvenc szava, de azért ne felejtsük el, hogy ez egy nagyon hatékony értékelési eszköz lehet. A lényege, hogy a diákok a munkáikat egy helyre gyűjtik, visszajelzést kapnak rá a tanártól vagy akár a társaiktól. Ebben a rendszerben jól követhető a fejlődés és mindig van lehetőség a javításra, a fejlődésre. Ráadásul a munka (vagy annak egy része) a külvilág felé is megjeleníthető, ami újabb dimenziót ad az értékelésnek. Ezt a megoldást teszi könnyebbé a Seesaw nevű alkalmazás (ITT TALÁLHATÓ).

Az alkalmazásba osztályokat vihetünk fel (az ingyenes változatba maximum 5-öt), amihez a diákok egy QR-kóddal vagy a megkapott kódjukkal csatlakoznak. Mindenkinek van egy saját területe, ahová felrakhat fájlokat (képet, videót, szöveget, bármit). A tanár ki is adhat az osztálynak vagy egyes diákoknak anyagokat és visszajelzést adhat a diák minden munkájára (belefirkálva, vagy hangban, vagy szövegben). A tanár eldöntheti, hogy mi legyen az a munka, amit a többiek is látnak.

Kapnak a szülők is egy linket, amin a saját diákjaik munkáit nézhetik meg, válogatott munkákból pedig publikus osztályblogot is létrehozhatunk.