AI-val írt szövegek lebuktatása - és ezek kijátszása, illetve egy órai ötlet

Tippek, trükkök - 2024. április 15.

Írta: Prievara Tibor

Nagy össznépi játék lett az AI-val elkészíteni egy iskolai esszét, majd ezt egy az egyben beadni. Természetesen megjelentek azok az eszközök is hamarosan, amelyek ezeket képesek leleplezni. De nem váratott sokáig magára az a megoldás sem, amely képes 'humanizálni' az AI látal generált szöveget. Sőt, most már van olyan alkalmazás is (mutatjuk a lapozs után!), amely ezt egyben tudja - azaz bemásolod a ChatGPT-vel elkészített írást, megmondja, hogy szerinte hány százalékban AI által generált az esszé, majd közvetlenül alatta van az a mező, ahol 're-humanizálhatod'. Tanároknak érdekes lehet nagyon (diákoknak is, de ők ritkán előfizetőink :) . Ugyanakkor egy érdekes órai ötletet is adunk ahhoz, hogy ezt a 'csalást' hasznunkra fordíthassuk a nyelvtanulásban.

Nézzünk először pár olyan oldalt, amely képes 'elfogni' az AI generálta szöveget. Fontos megjegyezni, hogy ezekkel érdemes játszani, próbálkozni, tesztelgetni, és általában az ingyenes verzió arra nem alkalmas, hogy nagyüzemben használjuik, mert egyszer csak előfiteésre akarnak minket rábírni. Van olyan is, amelyik végig ingyenes, de lehet sejteni, hogy az nem a leghatékonyabb. Természetesen meg lehet kérdezni magát a ChatGPT-t is, de érdemes óvatosan bánni az eredménnyel, volt, aki már megégette magát ezzel Texasban. Kétségtelen, hogy egyre kevesebbet hibázik és hallucinál az AI, de azért érdemes némi egészséges távolságtartással kezelni az eredményeket. Én a GPTZero-t használom néham aim egy idő után fizetős, cserébe lehet fájlokat is feltölteni, vagy a hasonló nevű, de más ZeroGPT-t . Talán hasznos lehet Plagium.com is, ahol van plágiumdetektor is, ami egy szintén hasznos funkció lehet.

A másik oldalon a legviccesebb talán a Humbot, ahová feltölthetjük a ChatGPT-vel elkészített szöveget, detektálja, és az alatta lévő mezőben humanizálja is. Ha ingyenes megoldást keresünk, a Humanizer jó lehet, bár ki tudja, meddig lesz ingyenes.

Itt tart jelenleg a nagy rabló-pandúr játék, ugyanakkor az sem elképzelhetetlen, hogy ezt kreatívan hsználjuk fel az órán - pl. készíttessünk egy szöveget AI-val, azonosítsuk benne azt, amitől ez nem természetesen szöveg, írják át a diákok, majd készítsünk egy verziót a Humbot-tal, és hasonlítsuk össze.