Írjunk tökéletes promptokat dalok készítéséhez
Tippek, trükkök - 3 hónapja
Többször írtunk már zenegenerátorokról, és sokan és szívesen is használják őket. Van is mire! Ugyanakkor a zenék, főleg a tanításra (is) jó dalok készítése összetett feladat tud lenni. Mai rövid ajánlókba egy olyan oldal került, amel pont ezen segít - megtanít jó zenerátor promptot írni, lépésről lépésre. Kérdez tőlünk, mindig csak egyet, végig fogja a kezünket a folyamat során, és a végén ekészül a 'tökéletes' (jó eséllyel a mi eredeti promtunknál sokkal jobb és részletesebb) prompt.
Mindent tud már az AI, és a zeneszerzés is egy újabb terület, amelyet lassanként meghódít. Nekem ezt sok szempontból fájdalmas látni, bár szerintem a zenefogyasztási szokások pl. már a Spotify megjelenésével is gyökeresen átalakultak. AmIkor még walkman-t hallgattunk, egy szám áttekerése komoly dilemma volt, hiszen falta az elemet, így inkább az ember egy gyengébb számot is végighallgatott. Holvan ez már, nem ismerek olyan embert, aki egész albumokat végighallgat. Na mindegy is, ez a cikk nem erről szól, hanem arról, hogy bemutasson egy újabb eszközt, amely segítségével lehet AI számokat generálni. Nemj esztétikai élvezet, hanem pedagógiai megfontolások mentén.
Hiába vagyunk Kodály országa, gyakran van az az érzése az embernek, hogy a zene mostoha tantárgy a magyar iskolákban. Eleve a készségtárgyakkal együtt a könnyű és ezért nem annyira komolyan vehető tárgyak közé van sorolva. A tantervben a hangszeres zene alig jelenik meg és miközben a diákoknak a NAT szerint több száz népdalt kellene fejből tudniuk mire befejezik az iskolát, a valóság ettől távol van. Az sem segít, hogy a tananyag fő hangsúlya a klasszikus és a népzenén van és miközben a diákok nagy része tulajdonképpen non-stop hallgat zenét, arról az órán szó sem eshet.
Nehezen megy a diákoknak a tanulás? Nem akarnak/szeretnek semmit memorizálni? Milyen kézenfekvő megoldás, hogy próbáljuk meg 'megzenésíteni' a tananyagot, hiszen mindneki szereti a dalokat, és sokkal fülbemászóbb, ha énekelni kell a szorzótáblát, és nem magolni. De vajon így van-e? Kétségtelen, hogy az AI forradalom lehetővé teszi lassan számunkra, hogy bármiből kedvünk szerint dalokat írjunk. nem nagyon jó dalokat, de már élvezhetőt. Ennek előnyeit, hátrányait, lehetőségeit, egy konkrét gyakorlati alkalmazását és erős kritikáját mutatjuk be ebben a cikkünkben, alkalmazást ajánlunk hozzá, valamint megosztunk néhány már elkészült művet.
Rengeteget foglalkozunk AI eszközökkel, mégis viszonylag kevés cikk születik (ehhez képest) róluk. Az ok nagyon egyszerű: egyetlen eszköz kitapasztalásához legalább 30 percnyi munka szükséges, és sajnos azt tapasztalajuk, hogy tíz esetből kilencszer azt kell mondanunk, hogy nem lesz belőle cikk, mert sokkal nagyobb volt a marketing ígérete, mint amit az alkalmazás a valóságban tud. Nos, a lapozás után jöjjön a tizedik! Most egy zene generátort ajánlunk, ami annyira jól megoldotta a feladatát, hogy akár még előfizetni is érdemes lehet rá, ráadásul elég bő a kiismeréséhez az ingyenes verzió.
Mindig is szerettem valamiért az érdekes hangok gyűjteményét, és azokat a feladatokat, ahol csupán hangok alapján kell például történetet összerakni. Akit szintén motiválnak és inspirálnak a hangok, vagy szeretne egyszer-egyszer valami vicceset bevinni az órájára, nem fog csalódni. Alapvetően a Noizer (
A közös éneklés, közös zenélés nagyszerű dolog, és a digitális oktatási rend egyik legnagyobb vesztesége. Nem pótolja persze a Flat.io alkalmazás (
A Blob opera-készítő egy Google projekt, ahol négy hangszínben lehet kis lényekkel magánhangzókat énekeltetni, majd ebből készül egy ária. Elég látványos és izgalmas, és ami a legjobb: teljesen karanténképes, hiszen készíthetünk az áriáról felvételt, amit egyetlen kattintással megoszthatunk - akár egy Google Classroomban is. A projekt 




