Olimpia micro:Bittel
Tippek, trükkök - 2 éve
Ritka az olyan tantárgyközi őrojekt, amiben a testnevelés is szerephez jut és amikor IKT-ról van szó, talán nem ez a tárgy lesz az első, amire gondolunk. Nem így volt ezzel egy japán általános iskola tanár Ichiro Shimomura, aki a római Maker Faire-re is eljött bemutatni a micro:Bitre épülő sportjait. Az ötletek könnyen reprodukálhatók, még a programok többsége is Scratch-ben készült hozzájuk.
Az adat az új olaj - hangzik el egyre többször és valóban, az informatika forradalmának mozgatója a mesterséges intelligencia mellett az adat. Sőt, nagy mennyiségű adat nélkül mesterséges intelligencia, gépi tanulás sem lenne. De vajon hogyan lehetne bevinni az adatelemzés, adatvizualizációt a tanításba? Szerencsére ma már bőven vannak ehhez eszközök. Korábban is írtunk már a Kaggle nevű oldalról (
A mindennapos testnevelés kapcsán gyakran felmerülő panasz, hogy nincs elég terem és a diákoknak (főleg a kisebbeknek) így a tanteremben kell tornázniuk. Van azonban, ahol a tantermi torna nem csak szükség, hanem kifejezetten javallt foglalkozás. A kisiskolásoknak akár a 45 percet végig koncentrálni is reménytelen lehet, hasznos, ha minél gyakrabban megmozgatjuk őket. Ebben segít GoNoodle oldal (
A
A TanárBlog új szolgáltatással bővül, mától ugyanis rendszeresen jelentkezünk az APP HÍRADÓ nevű rovatunkkal, ahol - nem meglepő módon - oktatásban (vagy csak úgy egyébként) hasznos app-okat mutatunk be különböző platformokra. Az első ilyen egy Windows 8-ra készült kis játék, ami nagy mozgásigényű gyerekeknek (és felnőtteknek) kínál szórakozást és nyújt megoldást arra is egyben, hogy a gyerekeink ne egymást püföljék. A Ballstrike nevű játék (
Mivel az idei PIL Akadémia lassan a végéhez közeledik, igyekszünk minél több információt, óravázlatot, ötletet megosztani a TanárBlog olvasóival. Terveink szerint a nyár végére kb. 100 óravázlatot publikálunk majd. Ma egy 5. osztályos informatika tananyag kerül terítékre, Líbor Roland tollából, aki azt meséli el nekünk, hogy 45 perc alatt mi mindent lehet csinálni a Kodu nevű szoftverrel. (Többször írtunk már a Kodu-ról,
Nem először és valószínűleg nem is utoljára számolunk be egy olyan játékról, aminek valamiképpen köze van a tanításhoz. A játékok elemeinek bevezetése a tanításba a 21. századi pedagógia fontos eleme. Mi is írtunk róla (
Már a tévében is reklámozzák, hogy milyen fontos a mindennapos testnevelés. Mit tehet ehhez hozzá egy IKT-val foglalkozó blog? Természetesen sokat, hiszten nem egy olyan alkalmazás létezik, amivel a testnevelést lehet játékosabbá, érdekesebbé tenni. A most bemutatott program a Runtastic (
Sokszor hallottuk - valószínűleg igaz is - hogy a kóla egészségtelenebb, mint a víz. De mindez elvont tudás egészen addig, amíg meg nem ismerkedünk a Two Foods nevű oldallal (
Nem sok olyan programot kínáltunk eddig, amely a testnevelés tanításában lehet hasznos, de most itt van egy. Az OpenJogBlog (




