• Olimpia micro:Bittel

    Tippek, trükkök - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    kepRitka az olyan tantárgyközi őrojekt, amiben a testnevelés is szerephez jut és amikor IKT-ról van szó, talán nem ez a tárgy lesz az első, amire gondolunk. Nem így volt ezzel egy japán általános iskola tanár Ichiro Shimomura, aki a római Maker Faire-re is eljött bemutatni a micro:Bitre épülő sportjait. Az ötletek könnyen reprodukálhatók, még a programok többsége is Scratch-ben készült hozzájuk.

    Bővebben...

  • Adatok szépen

    Internet a tanórán - 5 éve

    Írta: Nádori Gergely

    kepAz adat az új olaj - hangzik el egyre többször és valóban, az informatika forradalmának mozgatója a mesterséges intelligencia mellett az adat. Sőt, nagy mennyiségű adat nélkül mesterséges intelligencia, gépi tanulás sem lenne. De vajon hogyan lehetne bevinni az adatelemzés, adatvizualizációt a tanításba? Szerencsére ma már bőven vannak ehhez eszközök. Korábban is írtunk már a Kaggle nevű oldalról (ITT), itt találtuk például egy testnevelés projekthez azt a táblázatot, ami 1985 óta sorolja fel az NBA-ben a hét játékosának választott sportolót. Ebből készítettünk egy vizualizációt az ingyenes Flourish alkalmazással (IDE KATTINTVA).

    Bővebben...

  • Egy kicsi mozgás mindenkinek kell

    Internet a tanórán - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    gonoodleA mindennapos testnevelés kapcsán gyakran felmerülő panasz, hogy nincs elég terem és a diákoknak (főleg a kisebbeknek) így a tanteremben kell tornázniuk. Van azonban, ahol a tantermi torna nem csak szükség, hanem kifejezetten javallt foglalkozás. A kisiskolásoknak akár a 45 percet végig koncentrálni is reménytelen lehet, hasznos, ha minél gyakrabban megmozgatjuk őket. Ebben segít GoNoodle oldal (IDE KATTINTVA ahol olyan videókat és a videókon feldataokat találhatunk, amik mozgásra serkentik a gyerekeket. Mindezt vicces, vidám karakterekkel, játékosan. Nincs más dolgunk, mint a projektoron kivetíteni a videót és már mehet is a gyakorlat.

    Bővebben...

  • Válassz magadnak testalkatot a Body visualiser oldalon

    Termtudos ötletek - 9 éve

    Írta: Prievara Tibor

    body A Body Visualiser nem testépítők gyűjtőhelye, hanem egy olyan oldal, ahol a testalkatunkat alakítgathatjuk. Meg kell mérnünk magunkat, aztán ahhoz alakíthatjuk a testünk különböző méreteit (pl. mellkas szélessége stb.). A végén beállíthatjuk azt is, hogy hány órát edzünk egy héten, és ehhez képest látszik a testalkatunk változása, alakulása. Összességében érdekes összefüggéseket találhatunk, jó eljátszani a számokkal egy kicsit.

    Bővebben...

  • Ballstrike - Windows App otthoni edzéshez

    Letölthető anyagok - 11 éve

    Írta: Prievara Tibor

    A TanárBlog új szolgáltatással bővül, mától ugyanis rendszeresen jelentkezünk az APP HÍRADÓ nevű rovatunkkal, ahol - nem meglepő módon - oktatásban (vagy csak úgy egyébként) hasznos app-okat mutatunk be különböző platformokra. Az első ilyen egy Windows 8-ra készült kis játék, ami nagy mozgásigényű gyerekeknek (és felnőtteknek) kínál szórakozást és nyújt megoldást arra is egyben, hogy a gyerekeink ne egymást püföljék. A Ballstrike nevű játék (INNEN TÖLTHETŐ LE) nagyon egyszerű: a videókamera érzékeli a helyzetünket, majd különböző színű labdák jelennek meg a képernyőn. A dolgunk az, hogy ezeket kipukkasszuk. Hatalmas élmény, hogy a mozgásunkat érzékeli a program, így gyakorlatilag a Kinect élményét kapjuk. Természetesen a leghatékonyabb úgy, ha a program által javasolt távolságot megtartjuk a géptől, így biztosan sokat mozgunk. A játék teljesen frenetikus hatással van gyerekekre, akár 30 percig is ugrálnak előtte rendületlenül, majd összeesnek a fáradtságtól.

  • Játékkészítés lépésről lépésre - óravázlat

    Internet a tanórán - 12 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Mivel az idei PIL Akadémia lassan a végéhez közeledik, igyekszünk minél több információt, óravázlatot, ötletet megosztani a TanárBlog olvasóival. Terveink szerint a nyár végére kb. 100 óravázlatot publikálunk majd. Ma egy 5. osztályos informatika tananyag kerül terítékre, Líbor Roland tollából, aki azt meséli el nekünk, hogy 45 perc alatt mi mindent lehet csinálni a Kodu nevű szoftverrel. (Többször írtunk már a Kodu-ról, ITT MEGTALÁLHATÓ az összes vonatkozó cikkünk). Érdemes lapozni, mert rendkívül tanulságos és hasznos mindaz, amit Roland leírt!

    Bővebben...

  • Futás! Jönnek a zombik!

    Internet a tanórás - 12 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Nem először és valószínűleg nem is utoljára számolunk be egy olyan játékról, aminek valamiképpen köze van a tanításhoz. A játékok elemeinek bevezetése a tanításba a 21. századi pedagógia fontos eleme. Mi is írtunk róla (ITT), de akinek van pár perce nézze meg Jane McGonigal izgalmas előadását a témában (ITT). Tény, hogy a játékban elért eredmény nagyobb motiváció lehet a dicséretnél vagy a jó jegynél és különleges erőfeszítésre is késztethet valakit.

    Ezt használták ki a remek mobiltelefonos játék a Zombies, Run! megalkotói is (ITT VAN A JÁTÉK OLDALA). Bár maga a program fizetős (jelenleg 770 forint az androidos változat ára, tehát körülbelül annyiba kerül, mint egy Big Mac) és angolul is van, azt gondolom mégis érdemes beszélni róla, hiszen olyan ötletről van szó, amit nagyon jól lehet hasznosítani. A programmal tulajdonképpen egy interaktív történetbe kerülünk, egy olyan világba, amit elleptek a zombik. A feladatunk, hogy különféle tárgyakat szerezzünk meg a túlélők kis bázisának. Ehhez pedig futni kell. Fizikailag. Lábbal.

    Bővebben...

  • Mindennapos testnevelés - online

    Letölthető anyagok - 12 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Már a tévében is reklámozzák, hogy milyen fontos a mindennapos testnevelés. Mit tehet ehhez hozzá egy IKT-val foglalkozó blog? Természetesen sokat, hiszten nem egy olyan alkalmazás létezik, amivel a testnevelést lehet játékosabbá, érdekesebbé tenni. A most bemutatott program a Runtastic (ITT TALÁLHATÓ), mindenféle okostelefonra elérhető és ingyen is van.

    Az elv nagyon egyszerű, a telefon GPS-e segítségével folyamatosan követhetjük, hogy mennyit és milyen sebességgel futottunk (de lehet szó biciklizésről vagy akár sétáról is). Az oldal nyilvántartja az eredményünket (azt is, hogy hány kalóriát égettünk el). Versenyezhetünk így másokkal, sőt mindenféle jelvényeket és kitüntetéseket is elnyerhetünk. Ismerőseink élőben is követhetnek minket, sőt buzdíthatnak is.

    Bővebben...

  • Ételek összehasonlítása

    Internet a tanórás - 15 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Sokszor hallottuk - valószínűleg igaz is - hogy a kóla egészségtelenebb, mint a víz. De mindez elvont tudás egészen addig, amíg meg nem ismerkedünk a Two Foods nevű oldallal (IDE KATTINTVA található). A Two Foods segítségével bármely tetszőleges 2 ételt összehasonlíthatunk (pl. fehérjetartalom, szénhidrátok, illetve kalória terén). Különböző kiszerelésekkel is lehet játszani, tényleg sokkal érdekesebb, mint egyszerűen megtanítani angolul az ételek nevét!

  • Futásnapló

    Letölthető anyagok - 15 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Nem sok olyan programot kínáltunk eddig, amely a testnevelés tanításában lehet hasznos, de most itt van egy. Az OpenJogBlog (ITT TÖLTHETŐ LE) az, amit a neve is ígér egy nyílt forráskódú program, amellyel futás naplót vezethetünk. A naplóba bevihetjük az adatainkat (magasság, tömeg), kedvenc útvonalainkat és természetesen azt is, hogy melyik nap mennyit és merrre futottunk. Arra is lehetőségünk van, hogy rögzítsük, miként változott a pulzusunk a futás során.

    Mindezek után részletesen elemezhetjük is a futásainkat, grafikonokon nézhetjük meg, hogyan változott a teljesítményünk, esetleg sikerült-e elérnünk a kitűzött céljainkat. A program Java nyelven fut, így a legtöbb gépen semmilyen installálás nem kell hozzá és valóban platform független. A program honlapja ITT TALÁLHATÓ.

    Bővebben...