Semantris - egy addiktív játék angolosoknak
Nyelvoktatás - 8 éve
Zseniális játékot fejlesztett a Google research, a neve Semantris ITT TALÁLHATÓ, és egy mesterséges intelligenciával játszhatunk nyelvi tetriszt. A tetrisz szabályai érvényesek, azaz különböző méretű és formájú blokkok kisebb blokkok esnek a képernyőre, azonban van a dologban egy csavar! Minden blokk színes, és majdnem minden blokkban egy angol szót találunk. A feladatunk az, hogy próbáljunk egy olyan szót találni, amelyet szerintünk a háttérben duruzsoló mesterséges intelligencia ezzel a szóval összeköt (pl. ha kitten a megadott szó, akkor lehet helyes a cat, az animal, vagy akár a small szó is). A lényeg az, hogy azt kell megtippelnünk, ahogy a mesterséges intelligencia feltérképezte ezt a szót. Figyelem! A játék angolórák megmentője, vagy a vesztük okozója is könnyen lehet. Büszkeség és fájdalom egyben, amikor angolóra elején (vagy a szünetben) megmutatjuk ezt a játékot, az órán nem játszunk vele, mégis sok diák büszkén mutatja az óra végén az új legjobb egyéni eredményeket :)
A The New York Times remek twitter csatornával állt elő
Pleyer Adrienn írása
Súlyos mulasztásunkat pótoljuk, hiszen nem írtunk még a Quizlet remek új játékáról, a Quizlet Live nevűről. A Quizletet talán senkinek nem kell bemutatni (de ha mégis, akkor
Időről-időre megjelennek olyan weboldalak, ahol nagy cégek a fejlesztéseiket akarják kipróbálni és ebbe valamilyen játékos formában vonnak be minél több embert. A Google Quick, Draw! nevű oldala is ilyen (
Ma egy elsősorban angolosoknak érdekes tesztet mutatunk be (
Nagyon tetszik a New York Times Chronicle nevű oldala, ahol szavak/kifejezések előfordulási gyakoriságát nézhetjük meg 1860-tól napjainkig. Az oldal
Ebben a tematikus nyelvhelyesség tananyagban is 10 érdekességnek szorítottunk helyet, a téma ezúttal a kapcsolatok - elsősorban a családi kapcsolatok persze.
Mi alapján válasszunk hirdetési stratégiát? A tannayag elsősorban haladóknak szól, de bárkinek hasznos lehet, akit érdekel a reklám világa. Külön érdekesség, hogy a rövid (és érdekes!) elméleti bevezető után rögtön ki is lehet próbálni, hogy mondjuk egy Mazdát helyesen szeretnénk-e reklámozni.




