SMART Notebook trükkök - Csoportosítás
Tippek, trükkök - 15 éve
Mindig öröm, ha interktív táblát használó pedagógusok, vagy hallgatók kérdése jut el hozzánk. Ha tudunk, megpróbálunk segíteni, mint ahogy az alábbi kérdés kapcsán is (a kérdés után lapozva videót is lehet találni a válaszhoz!). Szóval a kérdés: Az a tervem, hogy a táblánál megkezdett mondatokat a többiek fejezzék be, és írják fel a táblára az egyes mondatok befejezését. Az így (félig géppel, félig az elektronikus tollal) írott mondatokat ezután szeretném más sorrendbe rakni, hogy egy adott szempont szerint csoportosíthassam őket. A programot azonban nem tudom rávenni, hogy a mondat gépelt részével együtt a tollal írott is együtt mozogjon. Csak egy bonyolult megoldást sikerült találnom, amelyhez a billentyűzetet kellene használnom, de mivel az a terem sarkában van, és hátat kellene fordítanom a csoportnak, ezt nem tartom üdvözítő megoldásnak. El lehet érni valahogy máshogy, hogy a mondat két része az érintőképernyőt használva is együtt mozogjon, vagy inkább kerüljem meg a problémát? (Meg tudom kerülni, csak gondoltam, látványosabb lenne a fent leírt megoldás.)
Tényleg nagyon egyszerű - ezt a posztot teljesen kezdőknek is őszintén ajánljuk. Ha még soha nem gondoltál arra, hogy a diákokkal online bemutatót csináljatok, vagy képekből történetet írjatok, akkor most a Kizoa mindezt megváltoztatja (
A számítógépes játékok piaca mára nagyobb lett, mint a legmenőbb hollywoodi filmeké - ezzel együtt persze a költségvetésük is. Mindez mégis megéri. Gazdaságosan lehet játékokat készíteni. Valószínűleg azért, mert sokan és sokat játszanak vele. A becslések szerint 3 milliárd órát töltünk el a világon játékokat jatszva - hetente! Belátható: ez a szám gigantikus. A kérdés, amire megpróbálunk választ keresni: mi lenne akkor, ha ezt az időt, energiát, tehetséget megpróbálnánk a világ problémáinak megoldására (netán tanulásra) szánni.
Nagyon sokféle érdekes infomráció található az interneten, amik segíthetnek a tanításban, de nem mindig könnyű megtalálni, milyen formában lehetne felhasználni. Érdemes végiggondolni, hogy az információk átadásán túl milyen egyéb képességek fejlesztésére használható fel egy-egy oldal. Most erre mutatunk egy példát a rendszertan témaköréből.




