• Érdekes újítás érkezett a Chat GPT-be

    Tippek, trükkök - 2 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Olyan érdekes fejlesztés érkezett a ChatGPT-be, ami alapjaiban lesz képes megváltoztatni a felhasználói élményt. Sajnos egyelőre csak előfizetőknek érhető el, de hátha egy érv lehet, hogy egyszer csak előfizessünk egy ilyen alkalmazásra. A neve 'CANVAS', azaz 'vászon', és úgy működik, hogy két részre osztja a felületet, a bal oldali chat-oszlopban lehet folyamatosan instruálni a chatbotot, és középen pedig a 'Termék' készül. Mellékeltem egy képet, ahol nagyjából látszik a működés, nagyon kényelmes. Ha valami nem tetszik a vászonon, egyszerűen töröltetjük vele, és folytatjuk a munkát. Eleddig azt kellett tenni, hogy a chat-ből kivettük a végső, felhasználható anyagokat, és egy másik felületen, mondjuk egy Word-ben, összeállítani. Erre már ninsc szükség, és amikor elkészültünk a végső tananyaggal vagy feladatlappal, egyszerűen azt mondjuk neki, hogy exportálja pl. Word-ben a dokumentumot, és készen is vagyunk.

    Bővebben...

  • ChatGPT regisztráció nélkül - itt a megoldás

    Tippek, trükkök - 6 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    Az AI iskolai használatának egyik komoly akadálya, hogy nem szeretnénk diákokat regisztráltatni feltétlenül egy szolgáltatásra sem. Emellett egy ilyen regisztráció akár egy egész órát elvehet, amíg mindenkinek sikerül, és a tanulók fele nem fog tudni belépni a saját email fiókjába. Aki kísérletezett már a mestersége sintelligencia órai használatával, tudja, miről beszélek. Bárcsak lenne egy olyan szolgáltatás, ahol ingyenesen, regisztráció és bejelentkezés nélkül egyszerűen elkezdhetjük használni a ChatGPT-t. Láss csodát, létezik ilyen! Lapozás után mutatjuk is, hogy hol található!

    Bővebben...

  • Hogy lehet lebuktatni az AI-t esszékben, és hogy lehet humanizálni a szöveget?

    Tippek, trükkök - 9 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    A mesterséges intelligencia térhódításának egyik kellemetlen (mondjuk ez nézőpont kérdése) következménye volt az AI segítségével megírt esszék, szövegek, beadandók sora. Természetesen ezzel kezdetét vette az a rabló-pandúr játék, amit annyiszor láttunk már. Itt az első lépés az MI-vel megírt esszé volt. A második, kitalálhattátok, azoknak az eszközöknek a megjelenése, amelyek képesek az AI által megírt szövegeket felismerni, sőt, egy olyan eszközt is mutatunk, amely százalékra megmondja, hogy mennyi készült MI-vel, és ezeket a mondatokat ki is emeli nekünk sárgával. Nagyon menő! De nem eléggé, hiszen a lapozás után egy olyan AI alkalmazást is bemutatunk, amelyik nem kevesebbet állít, mint hogy a mesterséges intelligencia által megírt szöveget ismét - és az algoritmusok által felismerhetetlenül - emberivé teszi. Az összes alkalmazást mutatjuk a cikkben. Vajon hol lesz ennek a vége???

    Bővebben...

  • Egy remek alkalmazás, amely lebuktatja az AI-t

    Tippek, trükkök - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    A mesterséges intelligencia előretörése jelenleg rengeteg megoldatlan feladat és újabb és újabb felmerülő kérdések elé állítja a pedagógusokat és az iskolákat. Az valószínűsíthető, ohgy teljesen kizárni, illetve úgy tenni, mintha nem lennének, nem lehet. Az is látszik, hogy példásul nyelvtanulásban akár a szótárak szerepét átveszi, de vajon mit kezdhetünk az AI által generált, diákok által beadott esszékkel. Eddig is, és később is foglalkuzunk az AI lehetséges felhasználási területeivel, a lapozás után most egy nagyon profi eszközt mutatunk be, amely segítségével egyetlen kattintással kiszűrhetjük a mesterséges intelligencia által megírt esszéket.

    Bővebben...

  • ChatGPT és az angolórák - így készíts saját tananyaggyárat

    Nyelvoktatás - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    Mára tagadhatatlan tény, hogy a ChatGPT, valamint a hozzá hasonló AI alkalmazások az iskolai életünk részévé is váltak. Ennek vannak árnyoldalai is - pl. a házi feladatok, beadott esszék eredetiségének kérdése - ugyanakkor kár lenne tagadni, hogy rengeteg hasznot is hozhat a ChatGPT számunkra az órára való készülésben, valamint az óratartásban. Az elábbiakben egy olyan nyelvi projektet mutatunk be, ahol a téma a 'zene' volt, és a 'tananyagot', valamint az órai feladatokat is gyakran a ChatGPT segytségével raktuk össze. Digitális kánaán a nyelvórákon, avagy hogyan tartsunk izgalmas, interaktív, kommunikatív nyelvórákat az AI segítségével úgy, hogy a munka nagy részét NEM a tanárnak kell végeznie. Izgalmas részletek a lapozás után!

    Bővebben...

  • A jó kérdést feltenni - ChatGPT vs. oktatás

    Vezércikk - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Rengeteg kérdést, egyben lehetőséget hoznak életünkbe a ChatGPT-hez hasonló AI alkalmazások. Ezekről ír cikkében Kőműves Edina. Nagy örömmel osztjuk meg és ajánljuk írását.

    A ChatGPT egy nagy nyelvi modell, amelyet az OpenAI fejlesztett ki, és a GPT-3.5 architektúrára épül. Ez a modell képes szöveges kommunikációra, és az emberekkel való interakcióra, hasonlóan egy chatbot-hoz. A ChatGPT a gépi tanulás és az AI (mesterséges intelligencia) területén található fejlett technológiák felhasználásával működik, és képes széles körű információkra adni választ a felhasználók kérdéseire.

    Bővebben...

  • Egy angoltanár élete a ChatGPT-vel

    21. századi tanár - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Alig tértünk magunkhoz a COVID alatti online oktatás okozta sokkból, amikor egy újabb csapás érte a pedagógiát: megérkezett, és rohamosan terjed a ChatGPT, ismét újraírva mindent, amit az iskoláról, a pedagógia szerepéről gondoltunk. Eddig mondhattuk azt, hogy 'jó, jó a tesztek nem működnek az online oktatásban, de majd az esszék!'. Erre jön ez, és 20 mp alatt kiváló esszéket ír. Aztán gondolhattuk azt, hogy a kreativitás fejlesztése lehet a cél, de a ChatGPT szintén 20 mp alatt ír remek, érzelemdús verseket a macskák ellen Leonard Cohen stílusában. Mit nyerünk, mit vesztünk, és mi marad nekünk?

    Bővebben...