Önálló tanulás rókával
Internet a tanórán - 2025. november 4.
A karantén idején robbant be a világba a Duolingo, ami sokaknak adta meg azt az érzést, hogy legalább valami értelmeset csinálnak. Azóta már egyértelművé vált, hogy igazán egy nyelvet senki nem tanult meg attól, hogy a négy lehetőség közül ki tudja választani, hogy melyik mondat jelenti azt, hogy a pók nem eszik almát. De igazán nem is a nyelvoktatás volt az, amiben a Duolingo nagyot alkotott, hanem a tanulási motiváció felkeltése és fenntartása. Nagyon ügyesen alkalmazta azokat a trükköket, amiket a gamifikáció használ, voltak rövidebb és hosszabb távú célok, azonnali visszajelzés, annak az érzete, hogy magunk irányítjuk a tanulásunkat (ágencia) és természetesen a dollár árverés hatása is, senki nem akarja veszni hagyni a 437 napos sorozatát, csak megcsinálja az aznapi feladatokat is. Jogos a kérdés, hogy vajon lehetne-e ugyanezt a modellt más tantárgyakra is alkalmazni?
Erre vállalkozik a StudyKit nevű oldal (IDE KATTINTVA), feltölthetjük azt, amit meg szeretnénk tanulni, szöveget, videókat, hanganyagot és ezekből generál rövid kis feladatokat és tananyagokat, amiket azután naponta kapunk meg, hogy legyen motivációnk mindig megcsinálni az adott adagot.
Ha másra nem, akkor a Quizlet ingyenes alternatívájaként is jól használható szókártya appként. A problémája ugyanaz, mint a legtöbb automatizált tanító rendszernek, hogy kifejezetten egy lépcsősen értelmezi a tudást, a bonyolultabb koncepciók megtanításában magától már kevésbé jeleskedik, de ez talán az AI fejlődésével változni fog.





