AR a BETT-en
Hírek - 2010. január 17.
A furcsa cím igazi újdonságot takar, amit az idei BETT Show-n csodálhattunk meg. Talán mindenki hallott már a virtuális valóságról (VR), amikor valamilyen képzeletbeli környezetet hozunk látre, találkozhatunk ilyenekkel számítógépes játékokban, de oktatóprogramokban is. Virtuális valóság sok népszerű programban, például a Secon Life-ban is megtalálható.
A fejlesztett valóság (AR) túl megy ezen egy lépéssel és nem új világot hoz létre, hanem hozzátesz valamit a meglevőhöz. ehhez többnyire egy kis fekete-fehér négyzetet használnak, ez a kód, ami alapján számítógép kiegészíti a látott képet. A BETT-en három ilyen izgalmas alkalmazást is láttunk, a SciMorph kicsiknek tanít a gravitációról és a baktériumokról egy kedves figura SciMorph segítségével, a kamerával őt helyezhetjük különféle környezetekbe.
A Sony PSP-ről melsősorban mint hordozható játékgépről gondolkodunk, pedig egyre több helyen használják az oktatásban is. A bemutaott AR alkalmazással páldául a könyv lapján levő kód alapján elevenedik meg a mesélő, indul el egy videó, játszódik le egy hang. Elhelyezhetünk ilyen kódokat akár az iskola különböző pontjain is és a diákoknak igazi kincsvadászatban lehet része!
A SMART dokumentumkamerája már eddig is sokat tudott, de most már az AR is a képesséfógei között van. A bemutaott alkalmazásban kockákon voltak a kódok, amiket a kamera alá helyezve megjelent a három dimenziós kép, ez a kép úgy forgott, ahogy mi a kockát forgattuk. Megjeleníthetőek így molekulamodellek, épületek, az emberi test és még sokminden.
Az AR alkalmazások működését mutatja be ez a rövid videó is:
{youtube}KB5VPdnoWRU{/youtube}