Diákblog - és ha nem csak írunk, de olvassák is?
Internet a tanórán - 2012. április 21.
Sokat taglaltuk már itt a TanárBlogon is a 21, századi készségeket, és megpróbálunk példákat, ha úgy tetszik 'jó gyakorlatokat' keresni, hogy megmutathasssuk mindez a gyakorlatban hogyan néz ki. Nos, azt gondolom, hogy kiváló 21. századi projekt a Diákblog (ITT TALÁLHATÓ), amit diákok készítettek, írnak, szerveznek, irányítanak és reklámoznak. Most már naponta frissül az oldal, kb. 10 rovatban összesen mintegy 30 gyerek dolgozik benne. Nem sokat, mindenki egy kicsit tesz hozzá, így a napi terhelés mellett is fenntartható a Diákblog, nem kíván senkitől napi szinten sok munkát. Mi mindent lehet ebből tanulni? Először is azt, hogy bármi, amit olvasunk érdekes lehet mások számára, és már úgy olvassuk a külföldi újságok cikket, hogy érdekes lehet egy összefoglalást írni belőlük magyar diákoknak. Szintén megtanulhatnak véleményt formálni, értelmesen leírni, érvelni. A Diákblog NEM zárt, és minden diák írását várja. És ami a legfontosabb, arról a lapozás után tudok csak beszélni :) Katt a Bővebben-re!!
... és ez nem más, mint a rendszeres munka, együttműködés képességének az elsajátítása. Nagyon izgalmas, és kicsit ijesztő is volt látni, hogy az első pár hétben mennyire nehezen indult be az oldal. Ennek több oka is volt, informatikailag is instabil volt még a rendszer (egy 17 éves diák csinálta az egészet!), az első lelkesedés az első néhány cikk megírása után azért elpárolgott, és ott maradt a napi munka, nagyon nehéz azt megszokni, hogy 2-3 hetente egy cikket KELL valamiről írni. A legérdekesebb azonban az volt, hogy mennyire másképp gondolkodott mindenki az oldalról, és milyen nagyon nehéz volt ezeket a nézőpontokat összeegyeztetni. Elképzeltél valamilyennek a Diákblog-ot, és ezért nagyon intenzíven dolgoztak, de ha valaki nem ugyanabban a rendszerben gondolkodott, azt egyszerűen letörölték például.
Ezt a folyamatot nagy érdeklődéssel, és némi ijedtséggel szemléltem kívülről, és elég sok mediáció kellett, amíg az együttműködés, a közös gondolkodás, és a másik, másképpen gondolkodó diák elfogadása sikeres lehetett. Azt gondolom, hogy ebből nagyon, nagyon sokat lehet tanulni!
Végül szólnunk kell arról is, hogy fórumot teremtettünk arra, hogy a diákok ne csak írjanak, hanem azt olvassák is! Ne csak a tanár, hanem bárki. Egész más így készíteni bármit. Természetesen szeretettel várják a gyerekek bárki írását,a szerkesztőség 'közönségszolgálati címe: [email protected].