Játékosítás kicsit másképp

Internet a tanórán - 2012. február 1.

Írta: Nádori Gergely

Sokszor beszéltünk már itt a blogon a z oktatás játékosításáról, az angolul gamificationnek nevezett irányzatról. Ennek lényege, hogy a tanulást valamiképpen a játékokhoz tegye hasonlatossá (ami már azért sem ostoba gondolat, mert egyes etológusok szerint a játék legfontosabb szerepe a tanulás). Erre sokféle megoldás kínálkozik, a teljes iskolai lét játékká alakításától az egyes oktatási célú játékok felhasználásáig.

A Globaloria program (ITT A HONLAPJA) teljesen más megközelítést választott. A programban a diákok a klasszikus tananyaghoz kapcsolódó játékokat készítenek Flash programmal. ITT VAN például egy kémia játék, amiben a beugró kvíz után kísérletezhetünk is. Így aztán elmélyül a diákok tudása az adott tantárgyban, a tervezésben és a programozásban is, megtanulnak együttműködni is. Ugyan a programhoz csak amerikai egyes államainak iskolái csatlakozhatnak, érdemes elgondolkodni az ötleten és megnézni a megírt játékokat.

Az alábbi két videóban a programról beszélnek tanárok (angolul):

{youtube}gjf89cYBB50{/youtube}

{youtube}ZmiM4QONvBI{/youtube}