Ötletek az első órához

Internet a tanórán - 2011. augusztus 31.

Írta: Nádori Gergely

Kezdődik az iskola, az első órákon még gyakran esik szó a nyárról, még nem feltétlenül kerülnek elő a keményebb, nehezebb dolgok, sokan próbálják valamiképpen belerázni a diákokat az új helyzetbe. Régebben ennek a klasszikusa volt a Legszebb nyári emlékeim fogalmazás- Most néhány olyan ötletet kínálunk, ami az iskolakezdést segítheti némi IKT-s háttérrel.

1. Ki merre járt a nyáron? Akár a Google, akár a Bing térkép alkalmazásában pillanatok alatt készíthetünk el közösen egy olyan térképet, amin rajta van, hogy ki hol járt a nyáron. Különösen látványos ez interaktív táblán. A webes térképek használatáról ITT ÍRTUNK bővebben.

2. Közös nyári album Ha van digitális osztálytermünk, megkérhetjük a diákokat, hogy oda töltsenek fel egy-egy képet amit a nyáron készítettek. Ha nincs ilyen, kérhetjük, hogy egyszerűen küldjék el nekünk e-mailben. Ezekből a képekből készíthetünk online fotóalbumot, de akár egy jópofa kollázst is az AutoCollage segítségével (ITT VOLT SZÓ RÓLA).

 

3. Offline Facebook Ha új a csoport, remek ismerkedős foglalkozás lehet az ál-Facebook profil készítése, erről ITT ÍRTUNK.

4. Üzenet a jövőbe Izgalmas lehet az év kezdésére, ha megkérjük a diákokat, írják le, milyen eredményekre számítanak az év során, esetleg milyen jó tanácsokat adnának saját maguknak a tanuláshoz. Ezt azután elküldetik saját maguknak akár a félév végén, akár az év végén. Ilyen jövőbe indított e-mail küldhetünk EZZEL AZ ALKALMAZÁSSAL vagy akár EZZEL IS.

5. Elvárások Érdekes lehet azt is megkérdezni, hogy mire számítanak az adott tárgyból a diákok, milyen félelmeik, fenntartásaik vannak. Ez persze csak akkor működik igazán jól, ha biztosítani tudjuk a valódi anonimitást, ehhez lehet segítségünkre a SayAtMe oldal (IDE KATTINTVA).

6. Három szó Gyorsan és jópofán használhatjuk a threewords.me oldalt is (ITT ÍRTUNK RÓLA), ezen az oldalon leírhatják a diákok azt a három szót, ami szerintük jellemzi az általunk megadott dolgot, lehet ez a nyár, az iskola vagy éppen az adott tantárgy is.

7. Kurzusleírás Hivatalosabb dolog, de bizonnyal nem haszontalan, ha az első órán megosztjuk a diákokkal a kurzus leírását, természetesen digitálisan. A leírásban a tematikán és az értékelésen túl helyet kaphat a kurzus Twitter hashtagje (pl. #AKG12biol), a közös munkafelületek (Skydrive, Dropbox) elérhetősége, a kurzus releváns dátumai (határidők, beadandók, számonkérések) valamilyen naptárszolgáltatáson, amit a diákok hozzáadhatnak a saját személyes naptárukhoz.