Pályázati felhívás : Innovatív iskolák fejlesztése

Hírek - 2012. augusztus 1.

Írta: Prievara Tibor

Pályázati felhívás :: Innovatív iskolák fejlesztése (TÁMOP-3.1.4-12/1 és TÁMOP-3.1.4-12/2). Az LSK Hungária Kft., mint a kanadai SMART Technologies ULC. licence alapján Magyarországon gyártott SMART Board interaktív táblák és a SMART interaktív oktatástechnikai eszközök kizárólagos magyarországi képviselete az alábbi pályázati lehetőségről szeretné tájékoztatni a Tisztelt Érdeklődőket. Részletek ITT TALÁLHATÓAK illetve a lapozás után!

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) keretében pályázatot hirdetett nevelési-oktatási intézmények részére. Az "Innovatív iskolák fejlesztése" elnevezésű programban a TÁMOP-3.1.4-12/1 kódjelű pályázat keretében a Közép-magyarországi régióban 50 darab, míg a TÁMOP-3.1.4-12/2 kódjelű pályázat keretében a Konvergencia régióban 400 darab nevelés-oktatási intézmény részesülhet támogatásban.

 

A pályázat meghirdetésekor az elszámolható közkiadásokra rendelkezésre álló keretösszeg a Közép-magyarországi régióban 1.300.000.000 forint, míg a Konvergencia régióban 15.130.000.000 forint. A konstrukció keretében az ESZA és ERFA alapok közötti átjárhatóság alapján az ERFA típusú tevékenységek fedezetére az elszámolható költségek összegének maximum 5%-a fordítható.

A TÁMOP-3.1.4-12/1 kódszámú pályázat (Közép-magyarországi régió) dokumentumai innen tölthetők le:
http://www.nfu.hu/doc/3534

A TÁMOP-3.1.4-12/2 kódszámú pályázat (Konvergencia régió) dokumentumai innen tölthetők le:
http://www.nfu.hu/doc/3533

Az intézmények a rendelkezésre álló, vissza nem térítendő forrást a következőre részcélok támogatására fordíthatják:

  • az oktatási intézmények pedagógiai-módszertani megújulása
  • a magasabb színvonalú oktatás érdekében a pedagógusok szakmai fejlődésének elősegítése szaktárgyi tanár továbbképzések megvalósításával
  • diákok egészséges életmódra nevelése, egészségtudatos, szemléletformáló iskolai nevelés elterjesztése a tanulók testi-lelki-szellemi állapotának, egészségvédelmének és egészségfejlesztésének érdekében
  • a környezettudatos szemlélet kialakítását megcélzó iskolai szabadidős tevékenységek ösztönzése
  • a gazdasági kultúra, a vállalkozói készségek fejlesztése; a munkaerő-piaci helytállást, alkalmazkodást megalapozó programok alkalmazása az iskolában
  • az aktív állampolgárság készségeinek fejlesztése, a nevelés-oktatás hozzájárulása a nemzeti és európai identitás kialakulásához
  • a helyi társadalmi szervezetekkel való együttműködés, partnerség, kapcsolat kialakítása nevelési-oktatási feladatok megvalósításában
  • digitális, sport- és egyéb taneszközök intézményi szintű fejlesztése, elősegítve az iskoláskorú gyerekek készség- és képességfejlesztését, kreativitásuk fejlesztését, valamint a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülését
  • a Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program keretében megvalósuló infrastrukturális projektekhez a szükséges szakmai (tartalmi, módszertani) fejlesztések biztosítása, annak érdekében, hogy azok egymás hatásait erősítve, komplex módon járuljanak hozzá az oktatás minőségének javulásához

Jelen pályázati kiírás keretében az alábbi szervezetek pályázhatnak:

A közoktatásról szóló 1993. évi LXXIX. törvény szerinti alábbi nevelési-oktatási intézmények:

  • általános iskola
  • szakiskola
  • gimnázium, szakközépiskola
  • alapfokú művészetoktatási intézmény
  • gyógypedagógiai, konduktív pedagógiai nevelési-oktatási intézmény
  • diákotthon és kollégium valamint
  • a 33. § (1) bekezdése szerinti többcélú intézmények közül az alábbiak:
  • i.) egységes iskola vagy összetett iskola
    ii.) közös igazgatású közoktatási intézmény
    iii.) általános művelődési központ (ÁMK)
    iv.) egységes gyógypedagógiai, konduktív-pedagógiai módszertani intézmény

Támogatható tevékenységek köre

A program keretében támogatni kívánt közvetlen célcsoport, a nevelési-oktatási intézmények diákjai, pedagógusai. A konstrukcióban 6 tématerület feladataira lehet pályázni:

  • A.) Köznevelési intézmények nevelési-oktatási tevékenységeinek támogatása.
  • B.) Egészségfejlesztő - szemléletformáló - iskolai programok megvalósítása a tanulók egészségének védelme, valamint az egészséges életmód és a testmozgás iránti igény viselkedésbe épülése érdekében.
  • C.) A pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzés megvalósítása előtérbe helyezve a pedagógiai-módszertani megújulást, az önfejlesztést.
  • D.) Szaktárgyi továbbképzések megvalósítása, valamint korszerű oktatási módszerek, jó gyakorlatok, új tartalmak bevezetése a tanmenetbe.
  • E.) Együttműködési kötelezettségek.
  • F.) A tanórai, illetőleg az egész napos iskolai oktatás megvalósítását elősegítő szemléltető tan- és segédeszközök, a mindennapos testnevelés bevezetését segítő sporteszközök beszerzése.

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések

  • A.) Köznevelési intézmények nevelési-oktatási tevékenységeinek támogatása.

Az alábbi tevékenységcsoportok mindegyikéből egy tevékenység megvalósítása kötelező valamennyi projektbe bevont FELADATELLÁTÁSI HELYEN (kivonat, a teljesség igénye nélkül).

3) Informatika tantárgy tanításának fejlesztése, illetve más tárgyak oktatásának IKT-val való támogatása a közoktatási intézményekben az alábbi tevékenységek valamelyikének megvalósításával:
- informatikai szakkör,
- informatikai munkakörben dolgozó vendégelőadó,
- digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata,
- nyílt és zárt forráskódú szoftverek különbségeinek megismertetése.

4) komplex közlekedési ismeretek oktatása, ideértve különösen a fizikai aktivitásban gazdag közlekedési formákkal kapcsolatos (baleset-megelőzési, és hangsúlyosan: egészségfejlesztési) ismeretek oktatását is.


  • D.) Szaktárgyi továbbképzések megvalósítása, valamint korszerű oktatási módszerek, jó gyakorlatok, új tartalmak bevezetése a tanmenetbe.

Az alábbi tevékenységcsoportok megvalósítása INTÉZMÉNYI SZINTEN kötelező. (1-3 tevékenységcsoportonként minimum 1, azaz összesen minimum 3 képzés intézményenként - ezen felül a jó gyakorlatok átvétele tevékenység megvalósítása is kötelező).

1) részvétel szaktárgyi továbbképzéseken
2) a megújuló tartalmi szabályozókhoz kapcsolódó tanártovábbképzések igénybevétele, ideértve a korszerű testneveléshez-mindennapos testneveléshez kapcsolódó tanártovábbképzések
3) Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés
4) jó gyakorlatok átvétele

Kötelezően megvalósítandó tevékenységek, beszerzések (amennyiben a pályázó intézmény tantestületi létszáma meghaladja a 30 főt)

  • C.) A pedagógiai kultúra folyamatos fejlesztését elősegítő tanártovábbképzés megvalósítása előtérbe helyezve a pedagógiai-módszertani megújulást, az önfejlesztést.

Az alábbiakban felsorolt tevékenységek mindegyikének kiválasztása és megvalósítása INTÉZMÉNYI SZINTEN kötelezően választandó (kivonat, a teljesség igénye nélkül).

10) az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazásához kapcsolódó továbbképzések igénybevétele (amennyiben releváns a TIOP-1.1.1 konstrukciókból beszerzett eszközökhöz használatához kapcsolódó termékspecifikus képzések)


  • F. A tanórai, illetőleg az egész napos iskolai oktatás, valamint egészségfejlesztés megvalósítását elősegítő szemléltető tan- és segédeszközök, a mindennapos testnevelés bevezetését segítő sporteszközök beszerzése.

A fenti tevékenységcsoportokhoz és tevékenységekhez kapcsolódó eszközök tervezésére az F pontban meghatározott eszközcsoportokon belül van lehetőség. Az eszközcsoportok kiválasztásánál igazodni szükséges a tervezett tevékenységekben megfogalmazott tartalmakhoz. Legalább két tevékenységcsoporthoz illeszthető eszközök beszerzése INTÉZMÉNYI SZINTEN kötelező!

Illeszkedési előírások, lehatárolások

Jelen pályázat elkészítésekor figyelembe kell venni az alábbi, hasonló célrendszerű pályázatok során beszerzett eszközöket és szolgáltatásokat.

  • TIOP-1.1.1. A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése

A korábbi TIOP-1.1.1. pályázati konstrukciókban megvalósult IKT eszközbeszerzéseket jelen pályázati konstrukció NEM támogatja. Amennyiben a pályázónak a korábbi TIOP-1.1.1-07/1 pályázatban sikerült interaktív táblát és projektort beszereznie, úgy ezen eszközök beszerzése most nem lehetséges. Azonban minden olyan eszköz (pl. interaktív feleltető- és szavazórendszer, dokumentum kamera. stb.), amely nem került a TIOP-1.1.1. konstrukcióban megvásárlásra, most beszerezhető.

  • TÁMOP-3.1.5. Pedagógus képzés, továbbképzés

A korábbi TÁMOP-3.1.5 pályázati konstrukciókban megvalósult pedagógus-továbbképzéseken részt vett kollégák továbbképzését jelen pályázati konstrukció NEM támogatja.

Az elnyerhető támogatás összege

A jelen pályázat keretében igényelhető támogatás összege legalább 5 millió Ft, de legfeljebb 300 millió Ft lehet. Az igényelhető támogatás összegét úgy kell megtervezni, hogy az a projekt megvalósításába bevont tanulók számára vetítve nem haladhatja meg a tanulónkénti 500 ezer Ft-ot.

A pályázatok benyújtása 2012. augusztus 15-től 2012. szeptember 15-ig lehetséges. A pályázatok benyújtása és elbírálása folyamatosan történik.

AJÁNLATUNK A TÁMOP-3.1.4-12/1-2 PÁLYÁZATOKHOZ

A fentiekben részletezett és kiemelt tevékenységekben megfogalmazott képzések, illetve eszközök beszerezhetők az LSK Hungária Kft.-től.

Az A./3), a D./3) és a C./10. tevékenységekhez ajánlott 30 órás akkreditált képzési programjaink:

Az F. tevékenységhez ajánlott IKT eszközeink:

Amennyiben további kérdései, kérései merülnének fel a TÁMOP-3.1.4-12/1-2 pályázattal kapcsolatban, vagy konkrét árajánlatra lenne szüksége, úgy lépjen kapcsolatba velünk az [email protected] email címen vagy a +36-1/421-54-90-es telefonszámon.

Üdvözlettel:

LSK Hungária Kft.
SMART Interaktív Tábla Divízió