Van másik iskola!
Hírek - 2011. november 16.
Bárhol is tanít az ember, fontos és hasznos lehet azt látni, hogy miként is csinálják ezt mások. Ezért lehet izgalmas és érdekes az alternatív iskolák fesztiválja, amit november 25-én 14 és 18, 26-án 10 és 17 óra között rendeznek meg, a helyszín az Alternatív Közgazdasági Gimnázium (Budapest III. kerület, Szentendrei út 9.). Több mint ötven intézmény felsorakozik, olyanok, amelyek valamiért különböznek a bevettől, a megszokottól (a teljes lista ITT OLVASHATÓ), van közöttük halmozottan hátrányos helyzetűekkel foglalkozó és elitiskola egyaránt.
A rendezvényen az IKT eszközök oktatási használatáról is lesz egy fórum, és mivel azt szerény személyem fogja moderálni, nagyion remélem, hogy minél többen találkozunk ott. Természetesen nem csak a tanároknak, hanem az (estleg iskolát választó) szülőknek is izgalmas lehet megismerkedni a lehetőségekkel. (Részletes információ IDE KATTINTVA).
Facebook oldalán (ITT) így írnak a másik iskolákról:
Az Országgyűlés elé kerülő Köznevelési és Szakképzési törvény alkotói azt akarják, hogy Magyarországon minden iskola egyforma legyen. Pedig a legtöbb szülő, gyerek és pedagógus tudja, hogy VAN MÁSIK ISKOLA IS. A MÁSIK iskolában Katik, Petik, Pannik, Danik tanulnak. A MÁSIK iskolában olyan gyerekeket nevelnek,
- akiknek lehetnek saját ötleteik is;
- akiknek a tekintélyt – a rang helyett – a tudás és emberség jelenti;
- akik szolidárisak a rászorulókkal;
- akik tudnak és szeretnek olvasni;
- akiknek van digitális írástudásuk;
- akik nyelveket beszélnek;
- akikből gondolkodó magyar és európai polgár lesz;
- akik hagyománytisztelők;
- akiket nem lehet agymosással félrevezetni, mert ismerik a történelmet, a hatalom és az üzlet természetét.
A MÁSIK iskolában
- a pedagógusok a családdal közös értékekre figyelnek;
- a tanulás öröm forrása;
- az egyén a közösség részeként fontos;
- a tanulási motiváció megőrzése a tanulási képesség fejlesztésével történik.
A MÁSIK iskola tanára
- nincs egyedül, hanem egy olyan szakmai közösség tagja, amelyik képes önálló programot alkotni;
- tudja, hogy egy gyerek csak egyszer 6, 10, 16 éves;
- fejlesztő műhelyekben dolgozik, ahol minden gond közös;
- tudja, hogy MINDENKI számára fontos az alkotómunka, az irodalom, a zene, a festészet;
- tudja, hogy a gyerek nem az államé;
- nem a piacnak hasznos fogyasztót, a pártoknak hasznos szavazót „termel”, hanem boldog gyerekeket boldog felnőttekké akar nevelni;
- tudja, hogy nincs átlag gyerek;
- tudja: a „rossz” gyerek talán éhes, talán részeg volt az apja;
- hiszi, hogy a gyerekből nem csak munkaerő lesz, hanem jó barát, házastárs, szülő és önállóan és humánusan gondolkozó, öntudatos polgár.