E-learning – a jövő iskolája (E-learning áttekintés)
Hírek - 2011. április 6.
Akkreditált pedagógus-továbbképzési program távoktatásos formában! Az információs társadalom korszakának változásai a pedagógiát sem hagyják érintetlenül. A digitális eszközök kitágítják az információk megszerzésének, feldolgozásának és felhasználásának lehetőségeit. Az új környezetben az iskola akkor tudja ellátni feladatát, ha kialakítja tanulóiban az információs környezetben való eligazodás, alkalmazkodás képességét. Lapozás után további izgalmas részletek!
Egyre több jel mutat arra, hogy a hagyományos – tartalom és tanár központú – oktatás át fog alakulni egy olyan együttműködésen alapuló tevékenységgé, amelyben a hangsúly nem a statikus ismeretek elsajátíttatására, hanem a folyamatos tanulás képességének kialakítására helyeződik.
2009 végétől több olyan oktatóknak szóló e-learning képzésben vettünk részt, melyek alapvető célja volt, hogy felhívja a tanárok, képzők figyelmét a hálózati tanulásban rejlő pedagógiai lehetőségekre és az oktatási folyamatban alkalmazható újszerű webes eszközökre.
A „hagyományos” tanár-továbbképzési programokhoz képest legalább két dologban erőteljesen eltértünk a megszokásoktól:
• Nem mondjuk meg, hogy mit hogyan kellene csinálni a tanórán – inkább lehetőségekre, trendekre, erőforrásokra hívjuk fel a figyelmet.
• Gyakorlati tapasztalatokra helyezzük a hangsúlyt. Azt gondoljuk, lehet ugyan e-learning módszerekről beszélni hagyományos tanórai keretek között is, csak nem érdemes. Szerintünk az e-learning módszereket e-learning módszerekkel kell „tanulni”, vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy működés közben, a gyakorlatban érdemes egy ilyen rendszert „megtapasztalni”.
Akkreditált pedagógus-továbbképzési programjaink résztvevői az alapoktól indulva jutnak el saját e-learning kurzus - saját e-módszertani portfólió megalkotásáig!
Hisszük, hogy kurzusaink résztvevőivel egy olyan hálózati együttműködésen alapuló oktatási környezetet fejlesztünk, amelyben tanár és diák egyaránt kibontakoztathatja tehetségét!
Ha van kedve és lehetősége, csatlakozzon hozzánk! Örömmel várjuk!
További információk:
http://oktatas.prompt.hu
2009 végétől több olyan oktatóknak szóló e-learning képzésben vettünk részt, melyek alapvető célja volt, hogy felhívja a tanárok, képzők figyelmét a hálózati tanulásban rejlő pedagógiai lehetőségekre és az oktatási folyamatban alkalmazható újszerű webes eszközökre.
A „hagyományos” tanár-továbbképzési programokhoz képest legalább két dologban erőteljesen eltértünk a megszokásoktól:
• Nem mondjuk meg, hogy mit hogyan kellene csinálni a tanórán – inkább lehetőségekre, trendekre, erőforrásokra hívjuk fel a figyelmet.
• Gyakorlati tapasztalatokra helyezzük a hangsúlyt. Azt gondoljuk, lehet ugyan e-learning módszerekről beszélni hagyományos tanórai keretek között is, csak nem érdemes. Szerintünk az e-learning módszereket e-learning módszerekkel kell „tanulni”, vagy inkább fogalmazzunk úgy, hogy működés közben, a gyakorlatban érdemes egy ilyen rendszert „megtapasztalni”.
Akkreditált pedagógus-továbbképzési programjaink résztvevői az alapoktól indulva jutnak el saját e-learning kurzus - saját e-módszertani portfólió megalkotásáig!
Hisszük, hogy kurzusaink résztvevőivel egy olyan hálózati együttműködésen alapuló oktatási környezetet fejlesztünk, amelyben tanár és diák egyaránt kibontakoztathatja tehetségét!
Ha van kedve és lehetősége, csatlakozzon hozzánk! Örömmel várjuk!
További információk:
http://oktatas.prompt.hu
Mit szólsz hozzá?