IKT Híradó - 2011.02.02.

Hírek - 2011. február 2.

Írta: Prievara Tibor

Mai kitekintésünk itthonra és a világra az alábbi érdekességeket kínálja: Működőképes-e a Sulivilág Magyarországon? Lehet-e egy robottal interjút készíteni? Szavazzon a legjobb gyerektartalomra szintén itthon. Végül egy kérdés: kik a 21. század analfabétái? Erre a válasz Alvin Toffler szerint: 'Nem azok, akik nem tudnak írni és olvasni, hanem azok, akik nem képesek megtanulni valamit, elfelejteni azt, majd újratanulni.' A többi kérdésre még több kérdés a lapozás után!

Először a Sulivilágról pár szóban. Nemrég lehetőségünk volt 'béta tesztelőként' az oldalon járni, és azt gondoljuk, hogy komoly szerepe lehet a Sulivilágnak a magyar webes szolgáltatások piacán, mivel gyakorlatilag megteremtette a magyar, és ingyenes megfelelőjét a Ning-nek, és egyéb zárt (vagy zárható) és személyre szabható közösségi oldalaknak. Jelenleg iskolák tudnak regisztrálni, és belső tanköröket létrehozni. Van rengeteg kommunikációs csatorna, illetve fel lehet tenni az anyagainkat, megosztani a diákokkal, akár egymással is. Érdekes, sokszínű oldal, mi már regisztráltunk. Egyetlen kérdés - mielőtt százával vinnénk a diákokat is az oldalra - a biztonság kérdése. Jelenleg elég gyorsan el lehet érni bárkinek bárkit a rendszerben. Ez még akkor is nehézkes, ha a regisztrációkor komolyabbak a biztonsági kapuk, mint más esetben. Egy szó mint száz, érdemes elnézni az oldalra, megéri kipróbálni, hogy mit is nyújthat a rendszer az iskoláknak. Hab a tortán, hogy az aktivitásunkat pontokkal díjazzák, amit később ajándékok, vagy támogatás formájában meg is kaphatnak az iskolák.

Szavazhatunk a legjobb magyar gyerektartalomra is a Facebook-on, méghozzá IDE KATTINTVA. A Magyar Tartalomipari Szövetség kezdeményezése rengeteg érdekes tartalmat vonultat fel, érdemes végiglapozni őket - szavazás után is akár, és alaposan! Határidő: Február 7, szóval lájlkoljunk gyermektartalmakat.

És most a világ színes hírei! A New York Times egy riportere egy Bina48 nevű mesterséges intelligenciával rendelkező robottal próbált meg interjút készíteni. Nem ment egyszerűen, mindenesetre némileg ijesztő, hogy akár interjút is tud adni egy robot (mondjuk arra, hogy cool, visszakérdezett például, ti. 'hűvös', vagy 'klassz' - pedig a kontextusból ezt ki lehetett venni). Akit érdekel a test nélküli robot interjúja, IDE KATTINTSON.

Végül egy érdekes felvetés a BBC és a British Council közös blogjáról: miért fontos az, hogy az ember tanárként Twitteren, Facebook-on, egyáltalán a webkettes világban aktív legyen? Egy új válasz: azért, mert azok,a kik tanárokat szeretnének alkalmazni, egyre inkább nézik, hogy ki milyen aktivitással van jelen ezeken a fórumokon. Elvégre ki szeretne egy olyan tanárt alkalmazni, aki nem oszt meg tartalmat, nem ismeri, és használja ki a webkettő lehetőségeit, hanem csak elvisz, letölt és 'sunnyog'. Ez is egy szempont!