Hírharang - 2010. november 22.
Hírek - 2010. november 22.
Újabb hét telt el, ismét jelentkezik a TanárBlog hírösszefoglalója - ezúttal Hírharang néven. A lapozás után számos érdekes információhoz juthat minden IKT hírre éhes pedagógus, hiszen megtudhatjuk, hogy az e-mailnek annyi, de a kormnyzattal online konzultálhatunk, viszont Angliában a közösségi oldalak rontják az iskolai teljesítményt. Megtudhatjuk továbbá, hogy mi a jó házi feladat 5 ismérve, valamint azt is, hogy egy brit iskola hogyan védekezett a Facebook-on zajló online zaklatás ellen!.
Az osztrák oktatásba bekerül a wikik és a blogok használata
Osztrák szakértők évek óta érvelnek amellett, hogy a diákok tananyagába vegyék be a Web 2.0-s szolgáltatások megismerését. Erőfeszítéseiket most siker koronázta, egy új rendelet előírja a wikik és a blogok világának megismerését.
Leáldozóban van az e-mailnek és a telefonhívásnak
A közösségi oldalak és azonnali üzenetküldő szolgáltatások vagy az online közös munka újabb eszközei, amelyek már mobilneten is kényelmesen használhatók, fokozatosan szorítják vissza az egykor legalapvetőbbnek számító e-mail és telefon használatát mind az üzleti, mind a magánéletben. Eközben az e-mail megújítására vonatkozó kísérletek is zajlanak, amibe a Google részben belebukott, a Facebook jó eséllyel próbálkozik, a Mozilla nagy dobása pedig még várat magára.
Online konzultálhat a nemzettel a kormány
Egyéni indítványok és sürgős javaslatok kivételével konzultálni kell a társadalommal a jogszabályokról, de az se baj, ha nem.
Elfogadta az amerikai szenátus az új kalóztörvényt
A hamisított áruk, és illegális letöltések ellen lép fel az új törvény.
Egy év munkatábor egy Twitter-üzenetért
Egy gúnyos üzenet reblogolásáért küldték bírósági tárgyalás nélkül munkatáborba a 46 éves nőt.
Magyarul is elindult a Google Instant
A két hónapja bevezetett keresési funkció pár napon alatt ér el az összes magyar felhasználóhoz.
Mitől jó a házi feladat?
Nos, egy amerikai tanulmány szerint 5 jellemzője van: 1. legyen célja (pl. egyes nyelvtani szerkezetek gyakoroltatása); 2. Hatékonyság. a tanulmány szerzője szerint vigyázni kell a nagyon kreatívnak tűnő projekt feladatokkal - hacsak nincs nagyon egyértelműen leírva, elmondva, hogy milyen tartalmat várunk el, ezek a feladatok gyakran nem járnak együtt tényleges munkával;
3. Viszonyulás: ez allat kb,. azt értik, hogy a házi feladat legyen a diák házi feladata, ne a tanár által feladott házi feladat. Azaz, ha érzi a diák, hogy számára fontos a házi feladat, és segít neki abban, hogy fejlődjön, akkor sokkal nagyobb lelkesedéssel veti bele magát az elkészítésébe; 4.Kompetencia: éreznie kell a diáknak, hogy kpes megoldani a feladatot, azaz a Krashen féle n+1 input elvét kell(ene) követnünk. Nem biztos, hogy ugyanaz a házi feladat mindenkinek jó. Ebben is differenciálnunk kell(ene). Könnyebbtől a nehezebbig, az egyszerűtől az összetettig.
5. Kinézet: a szerzők szintén fontosnak tartják, hogy a házi feladat vonzó legyen a diák számára (kinézetét tekintve). Egy kézzel írott, ezredszer fénymásolt feladatlap nem kelti azt az érzést a diákban, hogy valami fontosat csinál. Figyeljünk rá oda, hogy esztétikus (is) legyen a házi feladat, ne csak hasznos. A teljes tanulmány angolul olvasható!
Iskolai felügyelők viszik iskolába a gyerekeket Detroit-ban
Itthon nem is olyan régen volt egy 1 napos 'razzia', ahol a diákokat megpróbláták a bevásárlóközpontokból iskolába küldeni a rendőrök. Detroit-ban összesen 50 ügynök dolgozik minden nap azon, hogy a gyerekek ne lógjanak (egyetlen fegyverük a 'mosoly').
Kizárás Facebook kommentek miatt
Coventry-ben Facebook kommentek miatt kizártak (határozott időre) több gyereket az iskolából. Érdekes a cikk azért, mert egyfajta választ ad arra, hogy a 'cyber-bullying', azaz az online zaklatásra milyen válaszokat adhatnak az intézmények. Ez is egy megoldás!
Matektanár nem tud lejátszani egy videót! Vagy mégis?
A digitális tananyagok jövője!
Egy kerekasztalbeszélgetésről tudósít a ReadWriteWeb, amely az ingyenes tananyagok vs. fizetős digitális tananyagok témában került megrendezésre. Összefoglalva a jövő hatalmas lehetőségeket rejt, a nyílt forráskódé, az ingyenesen, szabadon elérhető anyagoké a jövő, a piac pedig hatalmas és bővül!
Egy brit felmérés szerint a diákok megszállott webkettessége, illetve közösségi oldal-függősége jelentősen ronthatja iskolai teljesítményüket.
Erről közölt cikket - angolul - a BBC.
Ingyenes védelem otthonra
A német Avira GmbH partneri megállapodást kötött a biztonsági megoldások terén már komoly tapasztalattal rendelkező SafeSoft Kft.-vel a cég antivírus termékcsaládjának kizárólagos magyarországi disztribúciójára. A 120 milliós felhasználói táborral rendelkező Avira – rendkívül alacsony erőforrásigényének és kiemelkedő heurisztikus képességének köszönhetően – átrajzolhatja a hazai antivírus megoldások piacát.
A 10 legjobb módja nagy fájlok cserélgetésének
A sávszélesség növekszik, az internetezők száma is növekszik, értelemszerű tehát, hogy a barátokkal, kollégákkal csereberélhető fájlok mérete is növekszik. Hogyan tudunk kényelmesen tárolni, cserélgetni óriásfájlokat? Lássuk!
Windows 7 telepítő készítése USB pendrájvra
Ha netbookunk van, vagy olyan notebookot vettünk, amelyben nincs beépített DVD meghajtó, az kicsit megnehezíti a dolgunkat, amikor újra kell telepítenünk a Windows 7-et. Vagy mégsem?
Izgalmas high-tech újdonságok karácsonyra
Az iPad idei sikere után várható volt, hogy minden kategóriában megindul a verseny, így idén karácsonykor komoly kínálat vár majd minket a laptopok, e-book readerek és a táblagépek piacán. A life-style.hu három biztos befutót ajánl, amelyek a felső kategóriás mezőnyt erősítik majd.
Let's go outside!
Azaz, vigyük ki a gyerekeket a természetbe. Egy amerikai középiskolai tanár tapasztalatairól olvashatunk, állítólag a szabadban töltött idő jelentősen javítja a teszteredményeket.
Részletek a cikkben - angolul.
Az Év Honlapja 2010: Lezárult a pályázás, kezdődik a közönségszavazás
Lezárult a pályázás, kezdődik a Közönségszavazás!
(A Közönségszavazás 2010. november 28-án zárul.)
Oktatás kategóriában 22 pályázat vesz részt a versenyen.