TanárBlog webináriumsorozat! Jelentkezz még ma
- 2020. november 26.
Kedves Olvasóink!
Örömmel értesítünk titeket, hogy a #school Tudásháló és a TanárBlog Akadémia webinárium-sorozatot indít. A 8 alkalmas online kurzuson a digitális tanulás legfontosabb témaköreit érinteni fogjuk. A webinárium-sorozat célja, hogy módszertani segítséget nyújtson a pedagógusoknak ahhoz, hogy élhető, hatékony, tartalmas legyen az online tanulás. A csatlakozás #school Tudásháló, illetve a TanárBlog Akadémia tagjainka ingyenes. Hogyan lehetsz tag? Egyszerű, legalább egy modul megvásárlásával a vadonatúj, 10 modulos Digitális tanulás interaktív tananyagból - RÉSZLETEK ITT. Alább a következő 8 webináriumra tudtok jelentkezni. Természetesen a tananyagok megvásárlása nélkül is lehet, akkor 1000 Ft a belépő.
Szeretnénk a jelen helyzetben a segítségetekre lenni, így a 8 alkalmas webinárium-sorozat már jövő pénteken (november 27-én) elindul, és onnantól minden kedden és pénteken (december 22-ével bezárólag) 16:30-17:30 között várunk Benneteket szeretettel az online térben, hogy a digitális tanulás fontos kérdéseit, témaköreit megvitassuk.
A webinárium-sorozat a MS Teams felületén lesz!
1. Élhető rendszer a tanárnak - nov. 27. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának első műhelymunkája a tanárokról szól. Arról, hogy tanárként hogyan tudunk a digitális pedagógia dzsungelben eligazodni. Valamint, hogy miért a tanárokkal kezdjük, és miért nem a diákokkal, arról is mesélünk, mert szerintünk fontos.
Ízelítő a legfontosabb témákról:
A digitális tanulás kereteinek (fizikai és digitális) megteremtése - Milyen problémákkal, nehézségekkel kell majd számolnunk? - Hogyan válasszunk digitális eszközöket? - Tervezzük meg a digitális napi rutint - Ismerjük meg a digitális tanártípusokat - Diagnosztikus felmérés: hol tartasz most? Mit gondolsz, hiszel, jelenleg a digitális tanulásról? - Kontroll a tanteremben (hogyan lettem macska, és mit üzen ez nekünk arról, hogy 'ki az úr' a tanteremben) - Pontos tervezési térképet adunk ahhoz, hogy a neked megfelelő digitális eszközöket tudd kiválasztani.
A képzés során NEM eszközválasztékot találsz, hanem egy olyan módszertant, amely segítségével sokkal könnyebben és magabiztosabban tudsz választani a rengeteg eszköz közül. Végül az összes fontos kérdést feltesszük neked/veled, hogy valóban a leghasznosabb és számodra legmegfelelőbb online oktatási és tanulási környezetet tudd kialakítani saját magad és a diákjaid számára.
2. Digitális tanítás - az első lépések – dec. 1. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának második műhelymunkája a digitális oktatási környezetről szól.
Ízelítő a legfontosabb témákról:
Készítünk világos szabályrendszert, ezeket meghatározott normák alapján állítjuk össze - Mit tegyünk, hogy működjön az átállás? - Hogyan lehet legyőzni a 'digitális ellenállást' és egyáltalán mi az? Milyen a 21. századi tanuló? Valóban olyan? - Hogyan tudom az első digitális órámat megszervezni: miért baj az, ha úgy kezdjük, hogy '... szóval a terminális oxidáció'? - Gyakorlati, már holnap használható ajánlások a hatékony óratartáshoz - Szinkrón és az aszinkrón tanulás - Megtanulhatjuk személyessé tenni a digitális teret, az osztálytermek díszítése mindig fontos kérdés, miért lenne ez másképp a digitális térrel? - Ajánlunk egy könnyen követhető protokollt arra, hogyan lehet a kimaradó (lemaradó) diákokat elérni.
3. Digitális/live – tanórák – dec. 4. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának harmadik műhelymunkája segít megtervezni a digitális órákat általában, és a következő tanórán pedig konkrétan. :)
Ízelítő a legfontosabb témákról:
A 'második online tanórám': recept, ötletek, ajánlások - Letölthető óravázlat sablon a tervezéshez - Miben más az online óra, mint az offline óra? - Mire kell figyelnem az online tanórákon? - Összefoglaló gondolattérkép segíti a tervezést - A digitális órákhoz készült óravázlat sablont kapunk, amely jelentősen megkönnyíti az óravázlatok elkészítését - Milyen fontos kérdésekre kell válaszokat találnunk, amelyek megoldhatják a problémáinkat, és valódi tanulás felé vezetnek minket? - Vicces, szerkeszthető, letölthető, illetve interaktívan is játszható online tanórai bingo játékot is készítettünk - A modul végére tudatosulnak az online és az offline óratartás közötti különbségek, az online tanórák tervezéséhez kész receptet adunk, illetve egy kiegészítő ötlettárat is a tanórák színesebbé tételéhez.
4. Tanár-diák kapcsolattartás – dec. 8. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának negyedik műhelymunkája a kapcsolattartásról szól.
Ízelítő a legfontosabb témákról:
Miben más a digitális kommunikáció? - Hogyan kerüljük el a digitális kommunikáció csapdáit? - Milyen rendszerességgel kommunikálunk, kinek, miért és mit? - Hogyan ronthatunk saját hitelességünkön az elcsúszott kommunikációs tervezéssel? - Az iskolai munka során nagyon sok 'kapcsolódási pont' van a diákokkal. Ezek elvesznek az online tanulással. No de mi van, ha mégsem? - Megmutatjuk, hogyan lehet hatékony kommunikációs stratégiát kidolgozni, amely már az első héten eredményeket hoz. - A kommunikáció, akkor nem kerülhető meg az SCL (diák-központú tanulás) rendszere, nem is kerüljük meg. - Ha kommunikálunk, kérdés, hogy mennyire értünk a digitális világ nyelvén! Ebben segít a modul végén elérhető Digitális Írástudás Kompetenciamérés, ahol próbára teheted saját digitális képességeidet (OECD ajánlások alapján) - Szólunk még a 'digitális alibi' jelenségéről, ennek felismeréséről, jellemzőiről, lehetséges elkerüléséről. - Tervezzük meg a diák-tanár csatornán kívüli kommunikációs célokat, szereplőket
Összefoglalva, ez egy rengeteg hasznos, gyakorlati és digitális tanári kompetenciánkat több irányban is fejlesztő rövid műhelymunkát ajánlunk.
5. A hiteles digitális tanítás – dec. 11. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának ötödik műhelymunkája a tanári hitelességet állítja a középpontba. Mitől lesz a digitális tanulásban hiteles egy tanár? Hogy lehet egy olyan saját tanulási folyamatot megszervezni, amelyben a tanár továbbra is hitelesen, kompetensen végzi a munkáját. Az is könnyen belátható, hogy az online oktatásban részben más kompetenciák szükségesek, és sok dologban alkalmazkodnunk kell a felülethez.
Ízelítő a legfontosabb témákról:
A hitelesség az online tanítás kulcsmomentuma, ha nem teremtjük meg a digitális tanulás hitelességét, nem sok sikerünk lesz. A kérdést több oldalról is körüljárjuk és konkrét technikákat, ötleteket is adunk ahhoz, hogy lehet hiteles az online tanulás. - Mi is a hitelesség a tanításban és a tanulásban? - Milyen elemei vannak a hitelességnek? - Hogyan lehet a hitelességet megteremteni és mivel lehet rombolni? - Hogyan lehet fenntartani a hitelességet?
Ezeken túl megnézzük milyen tanári kompetenciákra van szükség a hitelesség fenntartáshoz. De nem elméleti tananyagról van szó, lefordítjuk a mindennapi helyzetekre és tanítási technikákra is a hitelesség megteremtésének kérdését. Mindezeken túl bemutatunk egy izgalmas eszközt, a motivációs mátrixot, amivel gyorsan elemezhetjük a tanulási folyamatokat a hitelesség szempontjából.
6. Digitális tervezés - tanulási időszakok – dec. 15. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának hatodik műhelymunkája arról szól, miként lehet megtervezni egy tanulási időszakot.
Ízelítő a legfontosabb témákról: Bemutatjuk a tervezés kezdeti lépéseit, a tanulói profil elkészítését. Ezzel az eszközzel ki tudjuk választani azokat az eszközöket, amik megfelelnek a kitűzött céljainknak. - Lépésről lépésre vezetünk végig a tervezés lépésein. Adunk egy olyan eszközt is, amivel egy pillantással megállapíthatod, hogy mennyire kiegyensúlyozott az általad tervezett időszak és mennyire megalapozott a motivációja. - Segítünk a tanulás során keletkező adatok begyűjtésében és felhasználásában is. Az anyagban mindent megtalálsz, hogy sikeres digitális tanulási időszakokat tervezhess.
7. Tanulói aktivitás - dec. 18. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának hetedik műhelymunkája a tanulói aktivitást veszi górcső alá.
Ízelítő a legfontosabb témákról: Konkrét példákon látható, hogy milyen szintjei lehetnek a bevonódásnak az online tanítás során. Felsoroljuk, hogy milyen eszközökkel lehet erősíteni a tanulók bevonódását. - Segítünk abban is, hogy ki tudd választani a megfelelő eszközt ahhoz, hogy a lehető legjobban be tudd vonni a diákokat a tanulásba. - A sikeres eszközválasztás kulcsfontosságú az online környezetben, ezért ezzel részletesen foglalkozunk. - Ahhoz is adunk segítséget, hogy miként lehet a tanulói aktivitást fenntartani, fejleszteni, mi léphet a megszokott fegyelmezés helyébe.
8. Értékelés, feedback, visszajelzés - dec. 22. 16:30-17:30
A TanárBlog Akadémia a #school Tudásháló webinárium-sorozatának nyolcadik műhelymunkája a digitális visszajelzés, értékelés témakörében segít nekünk eligazodni. Bemutatjuk a gamifikációs tanulási rendszer felépítését és működtetését. Az értékelés az online tanulás Achilles-sarka, a klasszikus eszközök nem működnek, de közben kiemelkedően fontos, hogy minél több visszajelzést kapnak a tanulók.
Ízelítő a legfontosabb témákról: Részletekbe menően mutatjuk be, milyen elvek alapján és hogyan készíthetsz te is gamifikációs környezetet a diákjaidnak. Mindezeken felül az értékelő táblázatok és az adaptív tesztek készítésének titkait is feltárjuk, hogy igazi visszajelzés-guruként fejezd be ezt a modult!
Ott találkozunk!
Üdvözlettel,
hashtag.school Tudásháló,
TanárBlog Akadémia