Öt (nem túl nagy) dolog, amit megtehetsz, hogy izgalmasabban induljon a tanév
Tippek, trükkök - 2017. szeptember 3.
Engedd be a mobiltelefont az órára! Nem arról van szó, hogy a gyerekek folyamatosan a mobiljukat nyomogassák az órán és nem is arról, hogy mostantól minden órán, miden tárgyból mindenkinek telefonoznia kellene, hanem arról, hogy ezeket az eszközöket, amik gyakran többet tudnak, mint az iskolai informatika labor gépei, kár lenne nem kihasználni. A legjobb persze, ha van hozzá internet elérés is, akkor használhatjuk a Kahoot! kvíz alkalmazást (ITT ÍRTUNK RÓLA), vagy feltehetünk kérdéseket a Socrative segítségével (erről ITT). Használható a mobil arra is, hogy azzal készítenek képeket, filmeket a iákok, amiket azután otthon vagy később az informatika teremben vágnak meg és küldenek el neked. Nem kell adatkapcsolat a Google Science Journal nevű alkalmazása kísérleti eszközzé varázsolja a mobiltelefont (ITT MUTATTUK BE).
Legyen a tanulásnak digitális felülete! Ha már a diákok egyfolytában a weben lógnak, miért ne legyen ott valami, ami a tanításhoz is kapcsolódik. Lehet kis lépésekkel is indítani: Indíthatsz Instagram csatornát, ahol az iskolai kísérleteket dokumentálod, esetleg a házi feladatokhoz kapcsolód képeket osztod meg. Indíthatsz blogot is, amin keresztül a diákokkal vagy akár a szülőkkel is kommunikálhatsz. A full Monty pedig ebben az esetben az olyan széleskörű iskolai digitális rendszer, mint például az Office365 (erről ITT VOLT SZÓ) és az arra épülő Teams (erről ITT).
Készíts tananyagot! Minden osztály más, miért lenne jó nekik minden esetben ugyanaz a tananyag? Szerencsére ma már nagyon sok eszköz van, amivel könnyedén készíthetünk tananyagot az adott osztály, csoport igényeire szabva. Megtehetjük ezt OneNote-ban vagy éppen Office Mix segítségével. (Ezekről ITT és ITT volt szó).
Legyen alternatív értékelés! Az osztályzás csak egy formája az értékelésnek, érdemes lehet kipróbálni néhány alternatívát is. Értékelhetünk pontozással (például a Beethebest segítségével) vagy akár szóban hangfelvétellel a OneNote Osztályjegyzetfüzetben, akár matricákkal is (ÍGY).
Kódolj vagy kódoltass! Ma már teljesen egyértelmű, hogy a kódolás az egyik legfontosabb ismeret lesz (ha már most nem az) kódolás. Olyan dolgoról van szó, ami nem csak az informatikatanár dolga, sőt az lenne a legfontosabb, hogy a diákok megtapasztalhassák, milyen sokféle területen használható. Bevezethetjük a különféle természettudományos tárgyak oktatásába mikrokontrollerekkel (ÍGY), de a lenyűgözően sokrétű Wolfram nyelv minden tárgyban hasznos lehet (ITT EGY ELŐADÁS RÓLA). Nem arról van szó, hogy nekünk kell programozónak lennünk, elég ha a diákoknak adunk rá lehetőséget, hogy így (is) teljesíthessék a feladatokat.