Közösségi oldalak kapcsolata a következő munkahelyünkkel
Tippek, trükkök - 2016. június 29.
A Time-ban megjelent cikk alapján szeretnénk ma néhány tippet adni mindenkinek ahhoz, hogy aktivitásuk közösségi oldalakon ne eredményezzen hosszan tartó munkanélküliséget. Avagy: mit tegyünk, vagy mit ne tegyünk, ha szeretnénk, hogy legyen egy következő munkahelyünk! Az első kérdés az, hogy számít-e ez egyáltalán bármit, vagy érdekel-e bárkit, hogy mit posztolunk. Nos, felmérések szerint a munkaadók 93%-a ránéz a Facebook oldalunkra, mielőtt behívna. A rossz hír az, hogy az alapján, amit ott találtak, a munkaadók 55%-a úgy döntött, talán mégsem alkalmazná a jelentkezőt. Kimondhatjuk tehát, hogy egyrészt igenis fontos az online jelenlét, másrészt képes befolyásolni a vezetők döntéseit. Nézzük, mir kell figyelnünk még!
Mit nem szeretnek még: Nos, logikus, mégis emlékeztetnünk kell magunkat, hogy bármilyen illegális kábítószerről pozitívan nyilatkozni nem menő. Szintén zavaró, ha túl szexi képeket teszünk ki magunkról, illetve ha alkohollal a kezünkben vagyunk bulifotón szétcsúszottan láthatóak.
Érdekes, hogy sok menedzser fontosnak tartotta, hogy az általunk publikusan megosztott posztokban jó legyen a helyesírás, illetve a megfogalmazás igényes legyen. Sok rövidítés, pongyola megfogalmazás ... rossz, helytelen út, amely nem az új állás felé vezet. Szintén hasznos, ha politikai állásfoglalást nem teszünk közzé gyakran.
Természetesen legalább olyan fontos, hogy mi az, amit viszont közzé teszünk. Ha például dolgoztunk karitatív szervezetekkel, netán önkénteskedtünk valahol, akkor ezt ne habozzunk a LinkedIn profilunkban is jelezni, mert tetszhet a jövendőbeli főnökünknek. Amit még megpróbálnak megtudni rólunk: közös ismerősök, előző munkahelyek, illetve tapasztalat.
Jelenleg nyugaton a leggyakrabban használt oldal a LinkedIn (ezt a munkaadók 79%-a használja), ezt követi a Facebook és a Twitter (26% és 14%). Látható tehát, hogy ha külföldön (vagy Magyarországon, de mondjuk egy multinál) szeretnénk elhelyezkedni, nem árt némi energiát fordítani a LinkedIn profilunk karbantarására.
Akármit is gondolunk a közüsségi oladalakról, az nagyjából látszik, hogy ha semmilyen jelenlétünk nincs, az is megnehezítheti a dolgunkat, csakúgy, mint ha figyelmetlenül, csak a barátainknak szánt posztokkal kell később egy felvételi elbeszélgetésen elszámolnunk.