Innovatív Iskolavezető Program
Hírek - 2014. november 13.
Több éve nagy sikerrel folyik már a Microsoft Innovatív Pedagógus Programja több száz pedagógus ismerkdett meg benne a 21. századi pedagógia alapjaival, módszereivel és gyakorlatával. Az idei éveben (miközben a program folytatódik) egy új sorozatot is meghirdetünk, kifejezetten az iskolák vezetői számára. A két hetenként megrendezett online alkalmakon arról lesz szó, hogyan alakíthatja át 21. századi iskolává egy igazgató az intézményét.
Több nemzetközi kutatás is bizonyította, hogy a változás kulcsa elsődlegesen az iskolavezetők kezében van. Az ő lehetőségük és feladatuk is, hogy iskolájukat tereljék, alakítsák. Sem az egyes tanár sem az oktatásirányítás nem tud olyan nagy hatással lenni egy intézményre, mint annak vezetője. Programunkban segítséget kívánunk adni
- a jövőkép megteremtésében, hogy pontosan tudhassuk, hova és hogyan akarunk eljutni, valamint megértsük, miért van szükség a változásra
- a kapacitásfejlesztésben, hogy az iskola hatékonyabb és eredményesebb legyen
- a tanulási környezet átalakításában, hogy az elősegítse az új technika és az új módszerek használatát
- a módszertani fejlesztésben, hogy megismerjük, milyen pedagógiai eszközökkel tudunk közelebb jutni a felvázolt jövőképhez
- a kapcsolatépítésben az iskolavezetők és különféle szakemberek között.
Az alkalmakat szerda délutánonként egy internetes konferencia keretében tartjuk meg. Az idei év tematikája a következő:
1. Változó világ - változó iskola
Miért van szükség a változásra? Hogyan alkalmazkodjon az iskola a változó világhoz? Hogyan felelhet meg a változó és sokféle kihívásnak, a szülők, a fenntartók, a diákok, a tanárok elvárásainak?
2. Mitől modern egy iskola?
Mi kell ahhoz, hogy egy iskola modern legyen? Mit tegyünk, ha kevés az eszköz? Mit tegyünk, ha kevés a lelkes tanár és/vagy diák?
3. A változás katalizátorai (hogyan neveljünk IKT-jedit)
Kik és hogyan járulhatnak hozzá ahhoz, hogy egy iskola modern legyen? Milyen lépésekben és milyen segítségekkel tehetjük tantestületünket 21. századivá? Milyen segítséget kaphatunk ehhez?
4. Szakmai napok - 21. századi tanulástervezés
Egy önfejlesztő rendszer bevezetése, mi nagyban segíthet abban, hogy a pedagógusok módszertana beépítse a 21. századi képességeket.
5. Office 365
Hogyan újíthatja meg az iskola működését az ingyenes Office 365 rendszer használata
6. Kollegiális segítség
Teremtsük meg a kollegiális segítség kultúráját! A legjobban a tanárok ismerhetik egymás munkáját és tudnak a legjobban segíteni is egymásnak!
7. A tanulás terei, milyen környezet kell egy 21. századi iskolában?
Hogyan alakíthatunk ki olyan tereket az iskolában, amik segítenek a 21. századi tanulás szervezésében?
8. Laptop iskolák: tapasztalatok, modellek, zsákutcák
Milyen tapasztalatai vannak a laptop programoknak? Hogyan érdemes belevágni? Milyen buktatókat tudunk elkerülni?
9. Ajánlatok munkaközösségeknek
Gyors ajánlatok egy-egy munkaközösségnek, amit már holnap bevihetnek az órára. Minden tantárgyhoz ajánlunk ötleteket!
10. Mi folyik a nagyvilágban?
Milyen nemzetközi projekthez csatlakozhatunk? Milyen trendek vannak a nagyvilágban az iskolákban?
11. Tapasztalatok összegzése
Az éves tapasztalatok összegzése, közös megbeszélése.
Amennyiben van kedve csatlakozni a programhoz, töltse ki az ITT TALÁLHATÓ jelentkezési lapot.
A program korábbi évadának végén készült felmérésben így vélekedtek a résztvevők arról, mi változott intézményükben a program hatására:
- a pedagógusok szemlélete, a tanárok hozzáállása az innovációkhoz,
- többen ráhangolódtak az innovációkra, tudatosabb lett az IKT-eszközök és az internet használata,
- szélesedtek a tanítási módszerek,
- hatékonyabb lett a tanárok együttműködése,
- megismertünk és alkalmaztunk néhány korábban nem ismert szoftvert,
- a gyerekek használni kezdték azokat a területeit az iskolaépületnek, amiket eddig nem.