Értékelés Google Drive-on
Tippek, trükkök - 2014. április 13.
Személyes véleményem szerint az egész tanítási rendszerünk leggyengébb pontja az értékelés. A javító, segítő értékelés helyett többnyire csak összegző, lezáró szerepe van. mindannak, mit tudásnak gondolunk csak egy nagyon kis szeletét minősítjük, lehetőség szerint azt, amit könnyű automatizálni és számszerűsíteni, ami valamiképpen az objektív értékelés látszatát keltheti. Miközben évtizedek óta beszélnek az okosok a formatív értékelésről, a folyamatos visszajelzésről, miközben leginkább még most is témazáró dolgozatokat iratunk, amire kapnak egy jegyet az ellenőrzőjükbe. Ezen tudna változtatni például a Kaizena nevű alkalmazás (ITT TALÁLHATÓ).
A Kaizena a Google Drive-ba épül be és lehetővé teszi, hogy az ott található dokumentumokat részletesen értékeljük, elemezzük. Nem kell hozzá más, csak annyi, hogy a dolgozatát, munkáját megossza velünk a diák és mi máris értékelhetjük a munkát. Ha megnyitjuk a Kaizenában, akkor szöveges vagy éppen hangos jegyzeteket fűzhetünk bármelyik részéhez. Ez azt jelenti, hogy a piros hullámos vonal helyett megírhatjuk, vagy akár el is mondhatjuk, hogy mi ott pontosan a baj. Még linkeket is befűzhetünk, hogy láthassák, hol tudnak utánanézni a dolognak. Ezek után a rendszer automatikusan küld egy e-mailt azoknak, akikkel meg van osztva a dokumentum arról, hogy megjegyzések érkeztek hozzá és ők is láthatják, hogy miként véleményeztük a munkájukat. Akár még arra is van lehetőségük, hogy reagáljanak a mi megjegyzéseinkre, ha például nem értik a kritikánkat. Külön előnye, hogy nincs szükség külön regisztrációra, új felhasználónévre, akinek van Google-fiókja, az azonnal használhatja is. Ez a rendszer segíthet abban, hogy az értékelés ne csak minősítsen, hanem a fejlesztés eszköze is legyen.