Egy norvég példa
21. századi tanár - 2014. március 12.
Nehéz dolog a fordítás, a A Microsoft Expert Educator programját már éppen kezdtem lefordítani szakértő-tanárra, de aztán inkább mégsem. Szóval ez egy olyan konferencia, ahol 23 000 projektet neveztek a világ minden országából, és itt a 180 legjobb(nak választott) projekt mutatkozhat be. Az elkövetkező pár hétben igyekszünk a legérdekesebb ötleteket bemutatni. A sort egy norvég tanárnő ötletével kezdjük.
A tanárnő - és a diákjai - úgy látták, hogy nagyon nehézkes az átmenet a digitális világba. Nos, ilyen esetben gyakran sajnálkozunk, pályázatokat keresünk, vagy megpróbáljuk szponzorokkal finanszíroztatni az innovatív ötleteinket. Ez a norvég osztály másképpen gondolták, ősszedugták a fejüket és kiadtak egy könyvet, a címe Connected learners (megvásárolható az Amazon-on).
A könyv tartalmát kizárólag a diákok írták, átgondolták, hogy milyen lépések szükségesek ahhoz, hogy ezeket az alkalmazásokat hatékonyan lehessen integrálni az osztálytermi gyakorlatba. Miután ez elkészült, kiadták, és egy-két hónap múlva a **BBC-n találták magukat. A könyv érdekes, bár rövid, a tanulság pedig egyértelmű: gondolkozzunk, és nem kell világmegváltó ötlet ahhoz, hogy kiemelkedjen egy ilyen gondolat és akár komoly midiumok is felkapják.
Ez az utolsó gondolat nagyon erősen visszatükröződik, ez pedig az, hogy meglepően nagy az igény innovatív ötletekre. Kifejezetettn kiéhezetten járkálnak a szponzorok, cégek körbe-körbe, ötletekre vadászva.