Egy bolond százat csinál?
Hírek - 2015. február 16.
Egy bolond százat csinál - ez jutott eszembe miközben részt vettem Turán az ott rendezett IKT délutánon. A környező iskolákból érkeztek pedagógusok szép számmal, hogy meghallgassák két projekt rövid beszámolóját és az azt követő teachmeetet (tényleg kellene már valami jó magyar név ennek...). A délután házigazdája, szervezője, motorja Benedekné Fekete hajnalka volt, aki már többször szerepelt itt a TanárBlog hasábjain is. A cím is rá utal, hiszen látványos volt, hogy az ő lelkesedése milyen fertőző lett az iskolájában. A két projekt is izgalmas volt, Hajni számolt be arról, hogy miként használják a pályázaton nyert tableteket (sokféleképpen és kihasználva, hogy mobil eszközökről van szó, minél többet viszik ki az osztályteremből), Kovács Zsolt pedig a galgamácsai 1:1 programról beszélt. A Microsoft támogatásával kapott egy hatodik osztály minden tagja hibrid gépet (tablet és laptop) és ezek október óta használatban is vannak. Zsolt elmondása szerint az út amin járnak rögös, de a pozitív élmények kárpótolnak mindenért. Az előadások után következett a teachmeet és nekem bizony PiL Akadémia déjá vu élményem volt.
Nem csak azért, mert az előadók közül többen is részt vettek valamelyik PiL Akadémián, hanem azért is, mert az esemény hangulata megidézte a pár évvel ezelőtti remek önfejlesztő délutánok élményét.
A teachmeet három perces előadásai között szó esett a GradeCam alkalmazásról (Ládi Klárától), mobiltelefonok tanórai alkalmazásáról (Tóth Évától), különféle osztályhonlapokról, virtuális osztálytermekről. Bemutatkozott egy nagyszerű fejlesztő pedagógus is, Gellai Illés, aki kiváló videókkal segít kollégáinak, tanítóknak az IKT használatában (ITT A CSATORNÁJA). Én magam a Prométeusz Társaság történetét meséltem el.
Ahogy ez egy valódi teachmeeten szokás, a rövid előadásokat lelkes beszélgetés követte. Úgy gondolom, mindenki úgy ment el, hogy megérezte, milyen jó is lehet kollégákkal kötetlenül beszélgetni arról, amit mindannyian a legjobban szeretünk csinálni: a tanításról.