Budapest on the Go! Magyar diákok terveztek mobil alkalmazást angolul!
21. századi tanár - 2014. március 23.
Egyre többet hallunk a 21. századi képességekről, meg arról is, hogyan kellene ezeket a gyakorlatba átültetni. Ma egy olyan kezdeményezésről számolunk be, amely egy valódi 21. századi projekt, hiszen a diákok együttműködve, saját maguk megtervezte úton hoztak létre olyan terméket, amely az iskola falain kívül is használható. Ráadásul mindehhez IKT eszközöket is használtak. Történt, hogy egy csapat diák a budapesti Madách Imre Gimnáziumban úgy határozott (tanári ajánlásra persze), hogy turisták számára összeállít egy interaktív játékos mobiltelefon alkalmazást - angolul. Két hónap elteltével az applikáció elkészült, a neve Budapest on the Go! ITT ELÉRHETŐ, (lehet vele játszani online is, nem kell hozzá feltétlenül okostelefon), összesen 12 témakörben. Érdekesség, hogy MINDENT, az utolsó grafikáig, 16-17 éves diákok készítettek, akik még soha nem csináltak ilyet azelőtt. További érdekességek és bennfentes információk a lapozás után!
Összesen kb. 25 diák dolgozott az applikáció fejlesztésén, csoportokban, saját maguk által választott témákban. Közösen megbeszéltük aztán, hogy melik témák lehetnek a legjobbak, és elkezdődött a munka. Ki kellett találni, hogy egy külföldi számára vajon milyen információ lehet hasznos? Hány puszit adunk, megállnak-e az autók a zebrán, kit hívjunk, ha elájult a barátunk az utcán, hol vannak a legjobb és/vagy olcsó de jó éttermek, ki az a 10 magyar, akit egy külföldinek ismernie kell, tényleg gusztustalan a Túró Rudi, és még sorolhatnám.
Az anyag gyűjtése is komoly feladat volt, de meg bonyolultabb a szerkesztése, hiszen egy mobiltelefonos játékban nem lehet tíz oldalas szöveget írni. Rövidíteni, átfogalmazni, újragondolni kellett minden mondatot, minden adatot. Csak a tényleg legfontosabbak maradhattak.
Miután az anyag elkészült, olyan formába kellett hozni, amely értelmezhető volt az alkalmazás számára. Ezt is a diákok csinálták, kiképezte magát 3 fiú arra, hogy az anyagokat bevigye az adminisztrációs rendszerbe.
Természetesen nem csupán a 'törzsanyag' készült el, hanem játékos, különféle feladatokból álló 'missziókat' is írtak a gyerekek, amelyeket akkor lehet eredményesen teljesíteni, ha jól megtanultuk az információkat. Ha hibázunk, elveszik egy életünk, és egy vicces animát képpel (animgif) jelzik a szerzők, hogy tévedtünk. Ha a missziókat sikeresen teljesítjük, megtudhatjuk a Nagy Budapest Quiz minden kérdésére a választ, és valóban fekete öves Budapest guruvá képezhetjük magunkat játék közben.
Összességében elmondható, hogy nagyon sokat, és nagyon szívesen dolgoztak a gyerekek, és olyat hoztak létre, ami megállja a helyét a legizgalmasabb 21. századi projektek között világszinten is - hivalatosan is már!