Abnormális hely
Vezércikk - 2016. január 13.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy ott az kérdez, aki tudja a választ, és annak kell válaszolnia, aki nem tudja. - mondta Karácsony Sándor a 20. század nagy magyar pedagógusa. Az utóbbi időben gyakran eszembe jutott ez és egyre több további érv amellett, hogy milyen is az iskola:
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy a diákok egyedül dolgoznak, miközben minden munkaadó jó csapatjátékosokat keres.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy az új történelmi Atlaszban nincsenek évszámok, miközben egy guglizással minden elérhető.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy a tanárok panaszkodnak, hogy nincsenek IKT eszközeik, de a diákok nem használhatják a telefonjukat.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy egy érettségizőnek tudnia kell megoldani a a 2cos2 x- + 3cos x - 2 = 0 egyenletet a (−π;π) alaphalmazon, de nem kell tudnia, hogyan kell forrasztani.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy ha valaki elégtelent írt, tanulhatja tovább az arra épülő anyagot.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy a tankönyvben az idegsejteknek egy nyúlványa van, a valóságban tízezer.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy minél jobb és gyakorlottabb egy tanár, annál kevesebbet van gyerekekkel.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy az interaktív táblát interaktívnak nevezik.
Az iskola abnormális hely, ami abból is látszik, hogy a becsengetésre csengetés figyelmeztet.
Szerintetek miből látszik, hogy az iskola abnormális hely?