SkyDrive mint virtuális osztályterem
21. századi tanár - 2013. szeptember 16.
Mivel a virtuális osztálytermek kínálata folyamatosan változik és elég bizonytalan bármelyik hosszútávú fennmaradása, úgy döntöttem, hogy az idén megpróbálom a SkyDrive-t használni virtuális osztályteremként. A Ning-en eltöltött 6 év után világossá vált, hogy a kommunikációs csatornák (pl. fórum és chat) szinte teljesen kihasználatlanok voltak, erre már legalább 2 éve a Facebook-ot használjuk (gyorsabb és biztosan célt ér az üzenet). Szükségem volt tehát arra, hogy információkat osszak meg a kurzussal kapcsolatban (pl. fontos linkek, tananyagok, kiadott fénymásolatok stb.), de erre már nem működött jól a Facebook, mert villámgyorsan eltűnik az információ, ráadásul keveredik mindenféle közlés. A lapozás után elmesélem, hogyan épül fel az új osztálytermem (és bár csak két hete kezdődött az év, azt kell mondanom, hogy eddig egész jól működik),
Az első fontos lépés, hogy legyen egy egyoldalú információközlésre alkalmas felület, ahol minden mindig megtalálható, visszakereshető lesz. Erre én a SkyDrive mellett található WebApps alkalmazások közül a OneNote-ot használom, mivel ez valóban olyan, mintha weboldalt építenék, csak nem kell hozzá tudni weboldalt készíteni. Itt minden csoportnak csináltam egy aloldalt és ide teszem fel az információkat.
A Ning-en működött egy 'Blog' funkció, ezt egy újabb online OneNote fájlban meg lehet oldani. Nem kell mást tenni, mint minden gyereknek aloldalt nyitni egy csoportban és már publikálhatják is a blogposztokat, ráadásul viszonylag egyszerűen olvashatják másokét.
Ha projekteket csinálunk, erre külön mappát hozok létre a SkyDrive-on, így a rendszerben marad, mégis jól elkülönül a projekt során készített tartalom.
A megosztandó dokumentumokat külön mappában osztom meg a diákokkal, így minden anyag hozzáférhetővé válik és marad is a számukra.
Íme egy kép arról, hogy egy még 'nem belakott' SkyDrive virtuális osztályterem hogyan is néz ki.