A világbajnokok

Hírek - 2011. november 12.

Írta: Nádori Gergely

November 10-én ért véget Washingtonban az innovatív tanárok világbajnoksága, a Partners in Learning Global Forum 115 projekt versenyzett az eseményen és hat kategóriában hirdettek győzteseket. Cikkünkben röviden összefoglaljuk, hogy milyen tanárok, milyen projektek ítéltettek idén a világ legjobbjainak. (A jövő évi verseny hazai válogatójáról IDE KATTINTVA olvashatja írásunkat.)

Az osztálytermen túli tanulás kategória

1. helyezett: Chris Clay (Új-Zealand), aki egy 140 tanárt és diákot összefogó hálózatot épített ki, ahol biológiai problémákra kerestek közösen megoldásokat.
2. helyezett: Doreen McHale (Írország), projektjének központjában a madármegfigyelés állt. A diákok blogot vezettek a vizsgálataikról és komoly tudományos jelentéseket publikáltak, a környéken előforduló madarakról.
3. helyezett: Tessa Van Zadelhoff (Hollandia), ebben a projektben a diákok Twitteren és egy blogon adtak tanácsokat turistáknak, filmeket, útikönyveket, költségkalkulációkat készítettek.

Együttműködés kategória

1. helyezett: Doug Bergman, Johnny Kissko, Louis Zulli, Donna Thomas és Margaret Noble (USA), akik a híres seattle-i Pike Place haláruda (ahol az eladó szó szerint hozzávágják a halat a vevőkhöz) ötletéből készítettek Kinect alapú játékot, ebben a játéktervezést, a programozást, a grafikát vagy éppen marketinget tanuló diákok együtt dolgoztak.
2. helyezett: Rui Silva (Portugália), ebben a facebook és Windoes Live alapú projektben környezetvédelmi kérdésekben működtek együtt diákok a világ minden részéből.
3. helyezett: Zhao Yi (Kína), Kína túlzsúfolt nagyvárosaiban ritkán jut valaki friss zöldséghez. Zhao Yi diákjai hosszasan tanulmányozták a folyadékkultúrás növénytermesztés lehetőség, majd maguk is megpróbálkoztak vele, végül vállakozást indítottak, hogy mások is nekikezdhessenek.

Tudásépítés és kritikus gondolkodás kategória

1. helyezett: Margaret Noble és David Stahnke (USA) projektjében a diákok elsőként matematikai elméletekkel ismerkedtek meg majd ezekből kiindulva, ezek felhasználásával készítettek művészeti alkotásokat, tudományos és technikai alkalmazásokat.
2. helyezett: Athena Hain-Saunders (Ausztrália), a diákok egy iskolához közeli mocsarat tanulmányoztak, fontos méréseket végeztek, konzultáltak kutatókall és eredményeiket az egyetem kutatási programja is felhasználta.
3. helyezett: Kara Barker és Roger Lister (Svédország) proejktjének témája a kriminalisztika volt és ennek segítségével fejlesztette a diákok természettudományos és matematikai gondolkodását, a diákok hetente dolgozhattak a bűnügyi laborban mindig újabb feladatokon, a munkájuk során természetesen mindenféle IKT eszközt is felhasználtak.

Innováció nehéz körülmények között kategória

1. helyezett: Sandra Caldas Saragoca (Brazilia) 12 és 20 éves kor közötti lányokkal dolgozott, akik börtönben vannak, mentorálta és tanította őket, végül a lányok maguk készítettek anyagokat más iskolások számára.
2. helyezett: Gareth Ritter (Egyesült Királyság) zenére alapuló projektet készített, a diákok mások számára készítettek oktatóanyagokat arról, miként kell zenét felvenni, kiadni, értékesíteni.
3. helyezett: Sangeet Shukramani (India) a globális problémákra hívta fel a figyelmet, a diákok megpróbálták minél több emberben tudatosítani, hogy tennünk kell a Föld védelméért.

Microsoft eszközök újszerű használata a tanulásban kategória

1. helyezett: Louis Zulli Jr, (USA), aki az iskola teljes belső hálózatát a diákokkal közösen építette fel és működtette.
2. helyezett: Steven Ronsijn (Belgium) diákokkal készített interaktív órákat kisebbeknek, mindenféle IKT-s eszköz (internet, laptop, okostelefon) felhasználásával.
3. helyezett: Zainuddin Zakaria (Malaysia) a Kodut használta fel, ebben készítettek környezetvédelmi témájú játékokat a diákjai.

Közönségdíj

1. helyezett: Carlos Antonio Carlo (Salvador), aki filmeket készített diákjaival, a cél az volt, hogy diákok legyenek a főszereplői a sajt tanulásuknak.
2. helyezett: Marina Vasileva (Macedonia) diákjai összegyűjtötték nagyszüleiktől a tradicionális népi játékokat, ezeket dokumentálták, hogy ne vesszenek el, az egyikből pedig digitális változat is készült Kinecttel.
3. helyezett: Wen-Ching Yang és I-Fa Su (Taiwan) projektjében a diákok a gólyatöcs vonulását követve ismerkedtek a világ földrajzával és a madárvonulással.

A bajnokokról IDE KATTINTVA nézhet meg egy videót.