Lezárult a PiL Akadémia, megterítettük a svédasztalt

Hírek - 2013. június 2.

Írta: Nádori Gergely

Június 1-jén ért véget a PiL Akadémia 2013-as évada. Immár másodszor szerveztük meg képzésünket, amiben közel 200 tanár ismerkedhetett meg az IKT-val segített tanítás trükkjeivel. Ebben a formában ez volt az utolsó Akadémia, hiszen a jövőben még sokszínűbbé, még nyitottabbá tesszük majd, megtartjuk belőle mindazt, ami remekül működött és javítunk azon, ami esetleg akadálya volt annak, hogy még több tanárhoz juthassunk el. A záró- (és egyben nyitó-) konferencia helyszíne ezúttal is az Alternatív Közgazdasági Gimnázium volt, már reggel kilenctől gyülekeztek a résztvevők. A megnyitóban Prievara Tibor összefoglalta az Akadémia fél évét, az impresszív számok mellett még meggyőzőbbek voltak az akademisták pár szavas beszámolói, véleménye. Egy komoly bejelentést is hallhattunk, a TanárBlog Pedagóiai Mhelye a jövő éveb a Microsoft Innovatív Tanár programjának partnere lesz, így több olyan eseményt is szervezünk majd, ahol például az Office 365 használatát vagy éppen a Kodu programozási környezetet ismerheti meg mindenki.

A bevezetőt egy kerekasztal-beszélgetés követte, amin az interaktív táblák hasznáról volt szó. Magyar Bálint volt oktatási miniszter elmondta, miért gondolta, hogy ezzel az eszközzel érdemes kezdeni az oktatás átformálását, valamint azt is, hogy miért fontos a reformban az állami szerepvállalás. Őri Róbert, a Smart céget képvieslő LSK vezetője felvázolta, hogy milyen irányba fejlődhetnek tovább a táblák és megemlítette a tanárok által készített anyagokat gyűjtő Tananyagpiacot. Főző Attila az Educatio munkatársa a képzések fontosságát emelte ki és felhívta a figyelmet az Educatio ingyenes képzés kínálatára. Prievara Tibor kicsit az ördög ügyvédjeként szerepelt és azt mondta el, hogy az interaktív tábla elsődlegesen a frontális oktatás eszköze és az, hogy egy-egy gyerek kiszaladhat a táblához még nem jelent igazi interakciót.

A beszélgetéssel véget is ért a konferencia azon része, ahol a résztvevők csak passzív befogadók voltak, innentől minden a közös munkáról, az együttgondolkodásról szólt. Elsőként is megnyitottuk az Ötlet-bankot, amiben ötletekkel lehet kereskedni. Mindenki adott és kapott is ötleteket, az egyetlen szabály az volt, hogy egy ötlet csak akkor adható tovább, ha valamit változtatnunk, fejlesztettünk rajta. Még mi szervezők is meglepődtünk azon, hogy milyen hatékony volt ez a rendszer, 45 perc alatt volt, aki 10 ötletet is begyűjtött és volt, aki 12-t is továbbadott.

Az ebéd után szakmai csoportok kezdtek el dolgozni. Külön gyűltek össze a humánosok, a reálosok és a nyelveket tanítók. Itt az Akadémia során megsimert 21. századi képességek alapján néztük át foglalkozásterveket és ötleteltünk közösen azon, hogy miként lehetnének azok még jobbak. olyan heves munka indult be mindegyik csoportban, hogy az egy óra éppen csak elégnek bizonyult.

A konferenciát a már jól megszokott TeachMeet zárta le. Tizenhárom volt és jelenlegi Akadémista mondott el egy-egy ötletet három percben. Ezek azonban annyira érdekesek voltak, hogy külön bejegyzések lesznek belőlük itt a TanárBlogon.

Ahogyan ezt már írtuk is, ilyen és ehhez hasonló konferenciák lesznek a TanárBlog Pedagógiai Műhelyben is, akit érdekelne IDE KATTINTVA tudhat meg részleteket és jelentkezhet.