• Tesztjavítás kamerával - tényleg működik

    Tippek, trükkök - 9 éve

    Írta: Nádori Gergely

    gradecamPár hete írtunk már a GradeCam alkalmazásról, amivel egy kamerával lehet javítani a dolgozatokat (ITT LEHET REGISZTRÁLNI RÁ). A dolog egyszerű, ki kell nyomtatnunk egy válaszlapot, ezen jelölik a diákok a válaszaikat (A-E közül választhatnak), a teszt megírása után a mobiltelefonunkkal vagy a webkamerával olvashatjuk be az egyes lapokat és már meg is van az eredmény. Ugyan nem vagyok nagy híve a többszörös választásos teszteknek, de azt gondoltam, egy próbát megér. Íme a tapasztalataim:

    Bővebben...

  • Digitális labor

    Oktatóvideók - 11 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Fantasztikus öröm, ha azt látja az ember, hogy az EU-s pénzekből nem csak 60 centis kilátó és kutyawellness-központ épül. A kaposvári Táncsics Gimnázium honlapján akadtam rá a Digitális Laborra, ami a TÁMOP pályázatnak köszönheti létrejöttét (ITT TALÁLHATÓ). Ebben a laborban kísérleteket találhatunk az 5-12. évfolyamok számára minden természettudományos tantárgyhoz.

    Minden kísérletet videó illusztrál, de ez még nem minden, találunk hozzá feladatlapokat, teszteket valamint animációkat, amik a kísérletek menetét szemléltetik. Az alsóbb évfolyamokon egyszerű, akár a konyhában is elvégezhető kísérleteket találunk, a magasabb évfolyamokon azért már több olyan is van, amihez komolyabb felszerelés, komolyabb labor kell. Érdemes szemezgetni belőle, mert nagyon jól használható anyagok. Kiválóan használható differenciált oktatásra is, az igazán érdeklődő diákokkal szakkörön, délutáni foglalkozáson nagyon izgalmasak lehetnek ezek a kísérletek.

  • Még okosabb a Socrative

    Internet a tanórás - 11 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Vannak olyan ötletek, amik nagyon egyszerűek, de mégis meglepően hatékonyak. Ilyen a Socrative is (ITT TALÁLHATÓ, ITT ÍRTUNK RÓLA), ami webes, mobilos megoldással váltja ki az osztálytermi szavazórendszereket. A megoldás nem kíván sem nagy előkészületet, sem speciális eszközöket. A tanár regisztrál és kap számot, ami az szobájának a száma lesz. A diákoknak ezt a számot kell beírniuk és már látják is a kérdéseket, amit a tanár feltett nekik. Használhatunk spontán kérdéseket, de előre is elkészíthetjük a kvízeket. Arra már eddig is volt lehetőség, hogy a többszörös választásos kvízeke esetén megadjuk a helyes válaszokat, majd az eredményeket letöltsük Excelben.

    Most két új képességgel gazdagodott ez az eddig is nagyszerű alkalmazás: kvízeinkbe a kérdésekhez képeket is beszúrhatunk, valamint a rövid szöveges válaszoknál is megadhatjuk, hogy mi a jó megoldás, így azokat is javítani tudja a rendszer. Ha többféle helyes válasz is elfogadható, akkor azokat vesszővel elválasztva kell beírnunk. így lett egy eddig is nagyszerű rendszer még jobb.

  • Tanuljunk angolul - dalokkal (is)

    Nyelvoktatás - 12 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Az ESOL Courses oldalát (ITT TALÁLHATÓ) szeretettel ajánljuk minden angolt tanító kollégának, különös tekintettel a 'dalokkal tanító' részre, ahol nem bonyolult, hanem egyszerűen, üzembiztosan használható feladatokat találhatunk. Dalok klipjeit nézhetjük meg, és interaktív feladatokat tölthetünk ki ezekhez. Nem nagyon lehet mellélőni, ha feladjuk házi feladatként, de az órán is használható, ha a klipet mi játszuk le, és a diákok gépén csak a feladatok vannak nyitva. Ez azonban még mind semmi!

    Bővebben...

  • Tesztek Kodu-val

    Oktatóvideók - 12 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Kevés unalmasabb dolog lehet a gyakorlásnál, érdemes tehát minden eszközt megragadni, hogy izgalmasabbá tegyük. A különféle edutainment játékok általában nem pont azt tartalmazzák, ami az embernek éppen kéne, nem pontosan az a példa, amit tanítottunk, nem pontosan olyan sorrendben jönnek a feladatok, ahogyan mi szeretnénk. Az egyszerű tanárban felmerül a vágy, hogy milyen jó lenne, ha ő is csinálhatna könnyedén ilyen játékokat.

    Ven erre is lehetőség. A gyerekeknek a programozást tanító Kodu program tökéletesen alkalmas erre a célra (INNEN TÖLTHETŐ LE). Könnyedén készíthetünk vele látványos játékokat, gyakorló feladatokat, teszteket. Az alábbi két videóban bemutatjuk a program általános használatát, majd azt is, hogy egy egyszerű gyakorlófeladat miként készíthető el vele. A példa le is tölthető innen a TanárBlogról.

    Bővebben...

  • Tesztek az informatika órán

    Internet a tanórás - 12 éve

    Írta: Prievara Tibor

    A tanítási órákon egyre nagyobb szerepet kap az értékelés, sőt az IKT eszközök segítségével történő értékelés. Ebben nagy segítségre vannak a szavazó rendszerek, de nem mindig állnak rendelkezésre. Biztos mindenkivel előfordult már, hogy nem maradt ideje saját kérdés sor összeállítására, ilyenkor jön jól egy olyan oldal, ahol kész online kitölthető teszteket találhatunk. Egy ilyen nincs kedvem, időm tesztet összeállítani időpillanatban találkoztam a következő általános iskolásoknak szóló informatikai teszt oldallal, amit ITT TALÁLHATTOK. Érdekessége az oldalnak, hogy évfolyamok és témakörök szerint rendezi a tananyagot. Minden kérdéssor elején leírja, hogy hány kérdést tesz fel témakörben. Egy kérdés megválaszolására 1 perc áll rendelkezésre, melyet a jobb felső sarokban található óra mutat.

    Bővebben...

  • Rengeteg angolos feladat egy helyen

    Nyelvoktatás - 12 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Mostanában többször is előfordult velem, hogy egyszerű, jól működő (angol) gyakorló feladatokat kértek tőlem. Valahogy teljesen természetesnek tűnt, hogy az internet tele van ilyen ingyenes anyagokkal. El is kezdtem keresgélni, és rájöttem, hogy ez igaz is, meg nem is. Valóban nagyon sok a legkülönfélébb anyag, de sokszor csak egy rövid feladat található egy-egy oldalon, vagy éppen rengeteg reklámot dob fel, stb. Végül megtaláltam azt az oldalt, ahol rengeteg egyszerű (és összetettebb) interaktív gyakorló feladat található - egy helyen. Az oldal neve Agendaweb (ITT TALÁLHATÓ), és ezerszám tartalmaz használható feladatokat, kezdőknek és haladóknak egyaránt.

  • Buktassuk le a Photoshop artistákat!

    Tippek, trükkök - 13 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Az Image Forensics oldalán (IDE KATTINTVA található) lebuktathatjuk a Photoshop-pal manipulált képeket. Töltsük fel (sajnos csak jpg formátumban) a képeket, a program kissé lebutítva újramenti, majd egy vizuálisan nagyon izgalmas módon megnézhetjük, hogy a kép mely részeit manipulálták - ott sokkal világosabb a kép. A mellékelt ábra is egy manipulált kép, és ezt az Image Forensics oldalán meg is tekinthetjük. Érdekes kísérlet!

  • BBC - rengeteg tanító játék

    Nyelvoktatás - 13 éve

    Írta: Prievara Tibor

    Nem szűnik meg lennyűgözni minket a BBC - igaz, hogy közpénzből (ami sok cégnek fáj Angliában), de nagyon jó dolgokat fejlesztenek, és láthatóan van koncepciójuk. Most egy nem annyira új, mintsem nagyon gazdag online, oktatásban használható játékgyűjteményről számolunk be, amely 3 témakörben (angol, matek, terészettudományok) kínál valóban nagyon sok játékot (és IDE KATTINTVA érhető el) . Ha angolt tanítunk - akár általánosban, akár gimnáziumban - bátran szemezgethetünk a játékok között, sőt a játékok alatt megtaláljuk azt a kódszeletet is, amellyel beágyazhatóvá válnak saját blogunkba, esetleg digitális osztálytermünkbe. A lapozás után mutatunk 2 példát is!

    Bővebben...

  • Quandary - Hot Potatoes kalandjáték

    Letölthető anyagok - 13 éve

    Írta: Prievara Tibor

    A Quandary a Hot Potatoes egy kísérlete volt arra, hogy megújuljon - sajnos nem vizuálisan, pedig az igencsak ráfért volna - hanem egy újabb feladattípussal, ami nem más, mint a kalandjáték (ITT ÉRHETŐ EL az oldal). A Quandary-val több cselekményszálon futó történeteket tudunk készíteni, a lehetőségekhez képest egyszerűen. Éppen egy hasonló játékot próbáltam papíron elkészíteni, de a Quandary sokkal praktikusabb. A lényege nagyon egyszerű: egy általunk megírt történet cselekményei között tudunk összefüggéseket definiálni. Hogy az hogyan is néz ki, amikor elkészült, arra IDE KATTINTVA találunk példákat. Érdemes ránézni, bár nagyon '20. századi' vizuális megjelenítése a dolognak, nem annyira vonzó a webkettes flash alapú csinos oldalakhoz szokott szemnek.