• 3D egyszerűen - blokkprogramozással - Minecraftba - magyarul

    Internet a tanórán - 2 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    dome pictureEmlegettük már korábban a Tinkercad nevű oldalt, ami az Autodesk ingyenes tervezőprogramja kifejezetten gyerekek részére (IDE KATTINTVA), azonban annyit fejlődött az utóbbi időben, hogy érdemes újra elővennünk. Az egyik fontos dolog, hogy megtanult magyarul, nem minden része, de az alap utasítások és az alap leírások már magyarul vannak benne. A másik, hogy kilépett a béta üzemmódból és teljes részévé vált a blokk programozást (Scratch-szerűséget) használó rész. A harmadik pedig, hogy a tárgyainkat már könnyedén bevihetjük a Minecraftba is. Ráadásul regisztráció után mindezt ingyen használhatjuk és az elkészülteket természetesen ki is nyomtathatjuk, ha akarjuk.

    Bővebben...

  • Animátor program ingyen

    Letölthető anyagok - 3 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    logoAz animáció olyasmi, amivel szinte minden gyerek szívesen foglalkozik. Remek eszköz lehet arra is, hogy a diákok valamilyen témában maguk készítsenek kis oktatóvideókat. Ha valami nagyon egyszerűt szeretnénk mutatni nekik, akkor érdemes a Pivot programot ajánlani, amiben pálcikarajzokat animálhatunk (IDE KATTINTVA). Ha azonban magasabbra célzunk, akkor sem kell sokmilliót kiadni egy animációs szoftverért, mivel létezik teljesen jó ingyenes változat is. A neve Synfig és IDE KATTINTVA érhető el. Ez már kifejezetten komoly dolgokat is tud (csontozás, tweaking stb.). Könnyen akadhat olyan diák, akinek megjön a kedve a használatához.

    Bővebben...

  • Mostan színes tintákról

    Letölthető anyagok - 4 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    crayolaGyakran lehet hallani, hogy a 21. században milyen fontos a művészeti készségek, a kreativitás fejlesztése. (Ennek nagy harcosa Sir Ken Robinson akinek nem régen jelent meg erről könyve is) és aki már számos TED elődásban hangoztatta nézeteit.) Többek között ezért is kezdenek néhol a STEM (tudomány-technika-mérnökség-matematika) helyett már a STEAM megközelítésről beszélni (ugyanaz, csak még a művészet is hozzá van rakva). Az egyszeri tanrának azért továbbra is dilemma lehet, hogy mégis miként lehet a művészeteket jól beleilleszteni más tantárgyakba is. Nos, mutatunk rá 1700 ötletet!

    Bővebben...

  • Vizuális programnyelv

    Letölthető anyagok - 9 hónapja

    Írta: Nádori Gergely

    processingA cím alapján felteszem sokan azokra a programnyelvekre gondolnak, amikben nem kell szöveget írni, hanem valamilyen vizuális módon lehet összerakni a programot. Ilyen a LEGO robotok programnyelve, a Scratch vagy éppen a micro:Bithez használt MakeCode. Ezek nagyon hasznosak lehetnek, amikor kicsiket kezdünk el a programozás fortélyaira tanítani, de nem mindig könnyű azt a lépést megtenni, ami a szöveges programnyelvek felé vezet. A Processing nevű programnyelv (INNEN LETÖLTHETŐ), segtségével azonnal elkezdhetünk grafikát programozni. EZ nagyon hasznos lehet, mivel azonnal valami igazán látványos történik. Ebből a szempontból egy kicsit hasonlít, a megboldugult Flash-re, de annál sokkal biztonságosabb és könnyebben is kezelhető.

    Bővebben...

  • Design mindenkinek - Canva

    Internet a tanórán - egy éve

    Írta: Prievara Tibor

    Iskolai projektek kapcsán szokott a profi megjelenítés VS tartalom dilemmája gondot okozni. Az rendben van, hogy pl. a diákok szerveznek egy kampányt egy aktuális kérdés megoldására, de ehhez adott esetben szórólapokat, Facebook oldalt stb. kellene készíteni. Ilyenkor merül fel az a probléma, hogy ennek hogy is kellene kinéznie. Mivel profi dizájner leggyakrabban nincs kéznél, marad a házi barkácsdizájn, ami lehet jó és lehet rossz is. Mindenesetre, ha szeretnénk azt, hogy a tartalom legyen a középpontban, de azért a dizájn is működjön, érdemes a Canva oldalára látogatni (ITT TALÁLHATÓ ), ahol egyszerű regisztráció után pl. remek és rengeteg egyszerűen szerkeszthető Facebook háttérkép, vagy éppen könyvborító dizájnt találhatunk. Több mint 50 000 template, 1 millió kép közül választhatunk, szóval elég bő a kínálat

    Bővebben...

  • Saját Google logo

    Internet a tanórán - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    logoA Google vicces, animált logói méltán népszerűek, egész gyűjteményeket lehet találni belőlük (pl. ITT). Az egyes logók mindig valamilyen kiemelt eseményhez, évfordulóhoz köthetők, már csak ezért is érdemes közöttük böngészni. Az ITT TALÁLHATÓ eszköz egy lépéssel tovább megy, kis kreativitással és némi programozási ismerettel mindenki elkészítheti a saját Valentin-napi Google logóját. A programozáshoz a jól ismert blokkokból építkező Scratch környezetet használhatjuk, így akár kicsikkel is nekivághatunk.

    Bővebben...

  • Weavesilk - művészet interaktívan

    Internet a tanórán - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    A Weavesilk (ITT TALÁLHATÓ) oldalán izgalmas, szép, interaktív művészeti alkotásokat készíthetünk (leginkább non-figuratív műveket, de meg lehet próbálni némi konkrétumot csempészni a képekbe). Nem kell mást tennünk, mint meglátogatni a weboldalt, majd elkezdeni rajzolni. A hatás garantált. A Controls menüpont alatt választhatunk színeket, illetve megmondhatjuk, hogy például tükrözze-e a képet a generátor. Az elkészült absztrakt alkotásokról aztán sokáig lehet pl. nyelvórán beszélgetni, hogy vajon mit is szeretett volna a művész mondani velük. Különösen kedves az oldal szerkesztőitől, hogy mindehhez regisztrálnunk sem kell, illetve az elkészült alkotásokat elmenthetjük saját gépünkre. Ehhez a kis fényképezőgép ikonra kell kattintanunk, majd a megjelenő kisebb képet jobb egér klikkel illetnünk. Végül válasszuk a 'Kép mentése másként' opciót, és már vihetjük is haza a csodálatos, új háttérképünket.

  • Letölthető dolgok rajzórára

    Letölthető anyagok - 2 éve

    Írta: Nádori Gergely

    expmonkeyEgy amerikai rajztanár oldala az Expressive Monkey (IDE KATTINTVA), ahol elsődlegesen a rajzolást segítő anyagokat találhatunk. Eredetileg az egyes formák rajzolását segítő útmutatókat készített a szerző, de aztán egyre jobban bővült a kínálat. Az ingyenes anyagok között (ITT) is vannak olyanok, amikben kockadobással határozhatjuk meg, hogy milyen motívumokat használjunk fel, ami kifejezetten vicces szórakozás.

    Bővebben...

  • Mesterséges intelligencia, rajzolás és nyelvtanulás

    Nyelvoktatás - 2 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Arcok, emberek leírása még mindig a nyelvtanulás egyik jellemző és visszatérő eleme. Hogy ezt megkönnyítsük, ajánljuk a MakeGirls (ITT TALÁLHATÓ) oldalt, ahol összesen 12 változót állíthatunk be, és ezek alapján generál a program számunkra egy rajzot. Lehet diktálni az órán, és megnézni, hogy kinek milyen kép jön ki, de fordítva is lehet használni a játékot, azaz a megadott képek alapján meg lehet próbálni visszafejteni, hogy milyen változókat állíthattunk be. Mindkét megoldás garantált szórakozás és tanulás kezdő angolosoknak. Az oldalt mesterséges intelligencia hajtja, és az eredeti terv az volt, hogy lelkes anime rajongók készíthessenek új karaktereket akkor is, ha éppen nem tudnak rajzolni.

    Bővebben...

  • Designped újra

    Internet a tanórán - 2 éve

    Írta: Nádori Gergely

    dpedEgyszer már írtunk a remek Designpedagógia oldalról (ITT TALÁLHATÓ), de annyi remek új dolog van rajta, hogy úgy gondoltuk újra ajánljuk. Az oldalt Mészáros Zsuzsa a Fazekas rajztanára írja és tele van olyan anyagokkal, amik igazi 21. századi projektek. A különféle tantárgyak összekapcsolását láthatjuk abban a feladatban, ahol növények MR képéből kellett megrajzolniuk a vizsgált élőlényt. Így nem csak a tomográfia alapjaival és növényszervezettannal ismerkedtek a diákok, de térlátásuk is fejlődött (ITT).

    Bővebben...