• Vízkörforgás játék

    Termtudos ötletek - egy éve

    Írta: Nádori Gergely

    kockaEmlegettük már, hogy egy Craftbot+ 3D nyomtató érkezett az iskolánkba. Most egy új felaszálását mutajuk be. A víz körforgását tanítva akadt egy kollégám erre a feladatra, a diákok kilenc állomáson követhetik végig egy vízmolekula útját. Minden egyes állomáson dobniuk kell egy kockával, ez alapján dől el, hogy merre mennek tovább. A bolyongás közben rögzítik, hogy merre jártak és így követhetik végig ezt a ciklust. Az eredeti leírásban szabályos dobókocka szerepel és ki kell nézni, hogy az adott ponton melyik szám mit jelent. Nekem eszembe jutott, hogy 3D nyomtatóval könnyedén készíthetnénk olyan kockákat, amiken a célpontok ikonjai szerepelnek.

    Bővebben...

  • Magyarország madarai

    Internet a tanórán - 2 éve

    Írta: Nádori Gergely

    törpesármányMikor is észlelték elsőként hazánkban a törpesármányt? Biztosan sokakat égetett ez a kérdés, de amióta megjelent a Magyar Madártani Egyesület oldalán Magyarország madarainak listája (IDE KATTINTVA), ez már nem lehet gond. A megfelelő oldalra kattintva (IDE) egyértelművé válik, hogy 1988-ban fogták az első példányt (én csak tudom, mert ott voltam). Persze ennél sokkal több dologra is használható ez a remek oldal, ahol minden hazai madárfajról található leírás, kép pontos adatok a vándorlásáról, ha lehet, akkor még film is.

    Bővebben...

  • Természetismeret 5.

    Tananyagböngésző - 6 éve

    Írta: Nádori Gergely

    A természetismeret olyan tantárgy, melyek sok szemléltetést, saját tapasztalatszerzést igényel. Ezért tartottuk fontosnak, hogy az 5. osztálynak készült Természetismerethez is elkészítsük a kapcsolódód interaktív e-tananyagot.

    A CD tartalmazza a könyv interaktív táblán lapozható, szerkeszthető változatát, ezen túlmenően az egyes témakörökhöz kapcsolódó, további gyakorlási lehetőséget nyújtó interaktív feladatokat, a megértést segítő bemutató animációkat is biztosítja. A CD-n található képgyűjtemény segítségével további feladatsorok állíthatók össze. A CD-k még egy tesztkészítő programot is tartalmaznak, melynek segítségével gyorsan ellenőrizhető a diákok tudása.

    RÉSZLETEK

  • Környezetismeret 1.

    Tananyagböngésző - 6 éve

    Írta: Nádori Gergely

    A sokoldalú animációgyűjtemény és digitális taneszköz a jelenségek vizsgálatát, emberi és természeti környezetünk megismerését a vizualtáson és az interakciókon keresztül teszi teljessé. A természettudományos mellett a matematikai és a digitális kompetenciák fejlesztésére, az interakciókon keresztül pedig a nyelvi-kommunikációs képességek kiteljesítésére is lehetőség nyílik. A gyűjtemény oktatási módszere jól alkalmazható interaktív táblán és számítógépen egyaránt. Az igények szerint jelenségek bemutatására, frontális, egyéni, vagy csoport munka keretében, új anyag bevezetésére, gyakorlásra, differenciáltan, felzárkóztatásra vagy tehetséggondozásra is használhatók. A beépített ellenőrző és értékelő funkció a számítógép melletti önálló, páros, és csapatmunkában való felhasználást biztosítja.

    RÉSZLETEK

  • Élő környezetünk 1-4. osztályosok számára

    Tananyagböngésző - 6 éve

    Írta: Nádori Gergely

    Válogatás a Műszaki Kiadó interaktív tananyagaiból 1-4. osztályosok számára!
    Környezetünk felfedezéséhez, az ismeretek rendszerezéséhez, az általános iskolai oktatás alapozó szakaszában, nyújt segítséget az animáció-gyűjtemény és a képgaléria. Gyűjteményünkkel a megismert jelenségek megértetését, bemutatását, az összefüggések felfedeztetését kívánjuk segíteni, érthetőbbé tenni, szórakoztatva tanítani. A CD-n található galéria képei hívóképekként, táblaszoftverben is felhasználható segédletként az órai munka megkönnyítését szolgálják.

    RÉSZLETEK