• Változó világ, változó iskola

    Vezércikk - 7 hónapja

    Írta: Prievara Tibor

    A világ körülöttünk egyre gyorsabban változik, amitől nem, vagy csak egyre nehezebben tudja magát függetleníteni az iskola. A feladatot Caperton és Papert így fogalmazta meg: “Az átalakult munka sokkal többet követel meg, mint a korábbi tananyag tudását. Az elmúlt századok lassan változó világában a siker kulcsa az volt, hogy jól csináljuk, amit megtanultunk az iskolában. A gyorsan változó világban azt kell jól csinálnunk, amit nem tanultunk.” (Vision for Education: Caperton & Papert). Az elkövetkezendő évek, évtizedek pedagógiai gyakorlatának sikerességét nem kis részben fogja meghatározni az, hogy a megváltozott feltételekhez és elvárásokhoz hogyan viszonyul az oktatás.

    Bővebben...

  • Microsoft Innovatív Pedagógus Program 2015. Most jelentkezz!

    Hírek - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    mie2015Indul a Microsoft Innovatív Pedagógus Program új évada, ahol szeretettel várunk új jelentkezőket is. Közel 500 pedagógus vett részt a tavalyi képzésben, idén új szerkezettel, talán még érdekesebb, hasznosabb programokkal várunk mindenkit. A program ingyenes, semmilyen költség nincs. Mit ad nekünk a MIPP? Nos kétheti rendszerességgel Office Mix-ben elkészített előadásokat, tananyagokat küldünk az pedagógia és az IKT érdekes szeleteiről. Ezekről szintén kéthetente webináriumon beszélgetünk. Rengeteg óravázlatot, ötletet igyekszünk megosztani, és idén 'IKT gyorsszervíz' is lesz, azaz bárkinek szívesen ajánlunk, akár a holnapi órájára weboldalakat, eszközöket bármilyen tantárgyból. Tervezünkjelenléti képzéseket és a legújabb, és legérdekesebb alkalmazások használatát is segítünk megtanulni, értékelés, tesztelés, visszajelzés, IKT, megosztás és még ki tudja hány témakörben ebben az évben. Mit kell tenni a jelentkezéshez? Semmi mást, mint 20 mp alatt kitölteni azt a jelentkezési lapot, amely IDE KATTINTVA érhető el.

    Bővebben...

  • IKT Afrikában - nem megy

    Hírek - 2 éve

    Írta: Prievara Tibor

    africa Nem értjük, nem úgy terjed, ahogy sokan szeretnék, lemaradunk. Hányszor hallottuk már ezt a magyar tanárok és az IKT kapcsán. Júniusban tették közzé az Africa report című jelentést, amely a helyzetet Afrikában próbálja feltárni - sikeresen. Mint kiderült, ők sem jobbak, és ugyanazokat azellentmondásokat táplláják önmagukban, mint mi. Mindösszesen 1500 oktatási intézményben jártak a felmérést készítők, és - nagyon dicséretes módon - a válaszadók 95%-a vallotta, hogy az infokommunikációs műeltség és eszközhasználat rendkívül fontos. Ugyanakkor 57% gondolta azt, hogy kevéssé használják (vélelmezhetően mások) ezeket a fejlesztéseket.

    Bővebben...