Hogyan használjuk az Office Mixet?

Tippek, trükkök - 2014. november 23.

Írta: Nádori Gergely

office mixNagy kedvencünk mostanában az Ofice Mix (ITT TALÁLHATÓ), a Powepoint kiegészítő, amivel komoly e-learning tananyagokat készíthetünk. Az Office Mix használatát részletesen, videóval ITT mutattuk be. Most ahhoz szeretnénk pár ötletet adni, hogy miként is használhatjuk fel a tanításban. Készíthetünk oktatóvideót, e-learning anyagot, webküldetést, de a diákok is csinálhatnak így kiselőadást vagy éppen saját tananyagot.

  • A legkézenfekvőbb gondolat, hogy az Office Mix segítségével videótananyagot. Ha már amúgy is vannak elkészült ppt-ink, semmi mást nem kell tennünk, mint felvenni, ahogy elmagyarázzuk az anyagot. A Mix arra is ad lehetőséget, hogy belerajzoljunk az egyes diákba, így még jobban ki tudjuk emelni, hogy éppen miről van szó, vagy akár folyamatokat is könnyeben mutathatunk be. Az elkészült tananyag azután felkerülhet a YouTube-ra és a diákok bármikor megnézhetik.

  • A kvízek beemelésével azonban még összetettebb e-learning anyagokat is készíthetünk. Nem csak az anyagot nézhetik meg a diákok, hanem kérdésekre is válaszolhatnak. A válaszokat a saját Mix oldalunkon látjuk, tehát pontosan követhetjük is az előrehaladásukat. Nagy segítség lehet ez, ha differenciálni akarunk egy órán, míg valakinek magyarázunk,mások a Mixszel haladhatnak előre, vagy ismételhetik át a korábban tanultakat.

  • Az internet hajnalán nagy népszerűségnek örvendtek a webküldetések (webquest). A webküldetés során a diákok adott kérdésekre keresik a válaszokat a megadott weboldalakon. Minthogy az Office Mixbe beilleszthetünk weboldalakat is (olyanokat, amik biztonságos kapcsolaton érhetők el, tehát https-sel kezdődik a címük), könnyedén készíthetünk ilyen küldetéseket. Persze nem csak weboldalak lehetnek az információk forrásai, hanem képek, videók vagy a mi előadásunk is. (Ilyesmire található példa ebben a cikkben.)

  • Kiselőadás helyett is használhatjuk ezt a formát. Sokan használják a kiselőadást arra, hogy egy szerteágazó anyagot dolgoztassanak fel a diákokkal. A diákok ilyenkor elmélyülnek egy-egy részben,de amikor 25-30 kiselőadást kell egymás után végighallgatni, az embert próbáló lehet. Gyakori probléma, hogy a diákok nem tartják be az időkereteket, ez az órán nehezen kezelhető probléma. Ha azonban azt mondjuk, hogy a kiselőadásukból készítsenek Office Mixet és az így elkészült videót osszák meg a többiekkel a problémák jelentős részét kiküszöbölhetjük. Az elkészült anyagokat megnézhetjük előre,reagálhatunk rájuk, nem kell mindet az órán megnézni, lehet az otthoni feladat is, a diákok alaposabban rákészülnek az előadásra, hiszen többször is felvehetik, ha rontottak, a félénkebb diákok is könnyebben szólalnak meg. Nagy előnye, hogy ilyenkor az anyag megmarad később is, a diákoknak lehetősége van arra, hogy később is tanuljanak belőle.

  • Készítsenek tananyagot a diákok, hiszen a legjobban azt értjük meg, amit meg kell tanítanunk. A differenciálásnak is jó eszköze lehet ez, ha a jobban haladók készítenek tananyagokat a lassabbaknak. Ezen az elven működik Belgiumban a Jonatan Akadémia.