PIL Akadémia - mit gondoltak a résztvevők?

Hírek - 2012. július 4.

Írta: Prievara Tibor

Vége a PIL Akadémia első évadának, néhány érdekes szám: több mint 2000 email, 100+ oldalnyi tananyag, 50 órányi jelenléti képzés, 5 TeachMeet és rendszeres heti webinárium színesítette a hétköznapjainkat. Emellett elkészült közel 600 óravázlat is, amelyek közül a legérdekesebbeket rendszeresen közzétesszük itt, a TanárBlogon. Érdemes tehát a nyár során is aTanárBlog ütőerén tartani a kezünket! Most a záró konferencia előtt kitöltött kérdőívek válaszaiból választottunk egy csokornyit - ha valaki azt kérdezi tőlünk (vagy magától, vagy másoktól), hogy miért is érdemes a PIL Akadémián részt venni, íme néhány érv!

Mai kérdésünk: Mi az amit megtanultál a PIL Akadémián? - És hogy mit válaszoltak a kollégák? A lapozás után kiderül. A több száz érdekes gondolatot igyekeztünk összefoglalni, de így is elég hosszú lett :) Aki azon gondolkozik, hogy esetleg jövőre belevág egy ilyen képzésbe, feltétlenül olvassa el!

- Mi az amit megtanultál a PIL Akadémián?

virtuális osztályterem létrehozása és működtetése, képszerkesztés, feladatszerkesztők használata

21.sz. készségek, képek sokrétű felhasználása

Blogot írni nem megoldhatatlan akkor sem, ha heti 2 órás tantárgyakkal, s bontatlan osztályokkal dolgozik az ember.

Megtalálni a megfelelő ellenőrző pontokat egy-egy tanulási egységen belül.

Azt, hogy humorral miként lehet enyhíteni a napi stresszes, tanítással, emberi értetlenkedésekkel, akadályoztatásokkal kapcsolatos hétköznapjainkat.

Azt, hogy továbbra is merni kell saját ösztönös, vadonatújat kívánó gondolatainkat megvalósítani.

Projektmunka levezetése, munkaszervezés

a befektetett erőfeszítés az esetek 90%-ban megtérül

saját magad tervezői tanári kompetenciáját fejleszted, ha ezeket az alkalmazásokat használod

tanárként nem szabad megállnunk a fejlődéssel, mert bármi, ami új, lenyűgözi a diákot és ezzel növünk a szemükben

Sokkal többen járnak azon az úton, a tanulásról-tanításról gondolkozva, mint gondoltam.

Az egyéni tanulási utak szervezése minőségileg más, mint a differenciálás.

Amit ma megtanulok, az holnapra elavult lehet.

A 21. század tanításának elemeihez másfajta hozzáállás kell, amiért érdemes küzdeni.

Olyan helyről érkezik segítség, ahonnan nem vártam.

"óravázlatot" lehet röviden is írni

a gyurma alkalmazásának lehetőségét - a fantáziának nincs határa

Értékelési szempontok - pontozás, TED sorozat figyelése, SkyDrive használata

Közös portálok, blogok használata, megosztás törvényi szabályai( mit honnét lehet )

Magabiztosabban keresem az újításokat.

Használom a kipróbált és megszeretett alkalmazásokat.

Videó konferencián részt venni

Az oktatásban minden felhasználható!

Szinte minden gyerek motiválható

nem informatika szakos kollégákkal együttműködni

A gondolattérkép készítése, Hogy mi az a virtuális osztály, Tudásépítés fogalma a XXI. században.

Az értékelésem módszerén változtattam

A projektmunkát kipróbáltam az osztályaimmal.

türelem, türelem, türelem; technikai anomáliák elegáns kezelése, "szervezettebb" lettem

Csak az odafigyelésen és az előkészítésen múlik, hogy milyen lesz az órám.

Mindig új utakat keresni, változatosabbá, tudatosabbá tenni az óráimat

értékelési rendszer referenciaszinten

Merni szembe menni a tanulói és kollegiális ellenállással.

Együttműködni az informatikus kollégákkal.

Új élmények lehetőségét felkínálni a kölköknek.

QR-kód készítés

sok van, de ami a számomra a legtöbb: teachmeet, tanuljunk egymástól

A virtuális osztályterem kialakítása,a Movie Marker és,az Auto Collage használata/de emellett még nagyon sok hasznos ismeretre tettem szert/.

Együttműködésre, megosztásra, a ránk zúduló rengeteg új ismeret feldolgozására figyelmet kell fordítani az oktatásban.

Új munkaformák használata.

21. századi képességek, gamification, az értékelés formái

Van élet a tábla+kréta világon túl, nem csak én erőlködöm.

problémaközpontú oktatás,

Olyan webcímgyűjteményt találtam, amit bármikor felhasználhatok a tanórák során.

Amit a látottak alapján magam kipróbáltam és belejöttem a már korában is említett Skydrive csoportoldal

a kreativitás visszafizetődik

kollégáinktól tanulunk a legtöbbet

AutoCollage - nagyon sokat segített a bemutató film!

jobban kell nyitnom a jövőben a különböző munkaformák alkalmazása felé (de úgy érzem, hogy ehhez segítséget, ötleteket is kaptam az elmúlt 5 hónap során)

Valódi tudásépítés, a virtuális osztályterem működtetése, hatékonyabb utak folyamatos keresése.

Ne veszítsd el a lelkesedésedet.

A szakmai tudás mellett egy tanárnak a legfontosabbak a bátorság, az ötletek, a kezdeményezőkészség, és az önbizalom.

A legegyszerűbb programokkal is (pl. Autocollage) milyen nagyszerű dolgokat csinálhatunk

A gyerekek sokkal kreatívabbak mint azt gondolnánk (még a 10-12 évesek is!), bátran tanuljunk tőlük.

Jó, ha van virtuális osztályom.

Egy csomó program létezik, amit hasznosíthatok a magyartanítás során.

A PiL Akadémia nem csupán az IKT használatára tanít bennünket, hanem ennél egy sokkal fontosabb pedagógus felkészültséget kínált számunkra

A PiL Akadémia nem az egyes programok felhasználói ismereteit akarta megtanítani (vagy nem csak azt), hanem abban próbált segítséget adni, hogy valóban a 21. századi kihívásokra felkészült tanárok lehessünk.

az én kis ötletem másnak nagy újdonság lehet

merni nagyobb önállóságot adni a diákoknak

mindenki mást kap a PIL akadémiától, érdeklődése szerint.

Ugyanazt a tananyagot tanítjuk, de ha többféle módszerrel, programmal és ötlettel, akkor a diákok többet tanulhatnak belőle, hiszen több az esély rá, hogy mindenki talál benne neki tetszőt, és olyant ami érdekli.

Új szempontok szerint megvizsgálni az óravázlataimat

Olyan órákat tervezni, amelyek a diákok közötti együttműködésre épülnek.

Nem elég álmodozni, Haladni kell a korral

Könnyebben rálátok a 21. sz-i képességek skálájára, tudatosabban alkalmazom, amit eddig is képviseltem a csoportjaimban.

Azt tanultam meg, hogy mindig kell valami ilyen képzésre járni, mert nagyon nagy lendületet tud adni. Jó érzés más tanárokkal találkozni, olyanokkal, akik szeretnek tanítani.

fokozatosan az egyénibb tanulási tervek bevezetés