Szeptember 11. gyerekeknek

Internet a tanórás - 2013. szeptember 11.

Írta: Nádori Gergely

Vannak dátumok, amikről tudhatjuk, hogy száz év múlva is szerepelni fognak a történelemkönyvekben. Ilyen 2001. szeptember 11. is,  a terrortámadások után megváltozott a világ, átrendeződtek az erővonalak. De hogyan taníthatunk valamit a diákoknak, ami csak 10 éve történt meg? Gondoljunk bele, hogy nálunk még azon is tudnak vitatkozni, hogy az 1000 évvel ezelőtt élt István király pozitív vagy negatív figura volt-e! Érdemes tehát megnézni, hogyan próbálják ezt az eseményt megtanítani az angol és amerikai iskolákban!

Négy oldalt mutatunk be, mindegyik kicsit más megközelítéssel tanít. A Scholastic oldalán (IDE KATTINTVA) négy kérdést és erre adott négy választ találunk. A válaszok egyszerűen megfogalmazottak, ideálisak ezért nyelvtanításhoz is. Az eseményeket írja le a DOGONews oldal (IDE KATTINTVA), itt a könnyebb megértés kedvéért a nehezebb szavakhoz magyarázatot is fűznek. A legalaposabb a BBC megfelelő oldala (IDE KATTINTVA), itt nem csak események krónikáját találjuk meg, hanem a hátteréről, a hosszú táú következményekről is olvashatunk. Mindezt olyan nyelvezettel, amit a gyerekek is könnyen megértenek.

 

A méltán népszerű BrainPOP oldalon (IDE KATTINTVA) egy kis rajzfilmet nézhetünk meg, amiben az oldal két főszereplője megy utána annak, mi is történt. A film mellett kvíz, feladatokat és még két óravázlatot is találunk itt (ITT).

Érdemes átgondolni, hogy a hazai eseményeket (pl. a 2006-os tüntetéseket) mikor fogjuk így tanítani történelem órákon és mikor fogjuk nem csak a végzősöknek megtanítani, hanem már az egészen kisebbeket is segítjük abban, hogy tudatos állampolgárok legyenek.